Σάββατο 18 Μαΐου 2019

ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ





«Στους Δασκάλους και Συνεργάτες
Αναισθησιολόγους, Χειρούργους, Γενικής χειρουργικής, Μαιευτήρες Γυναικολόγους, ΩΡΛ Φώτη Παπαδόπουλο και οφθαλμίατρο Χρήστο Σταμέλλο !»

Αφορμή του σημερινού αφιερώματος είναι ο Κώστας Αμπανούδης γραμματέας του ΦΟΧ, πού το πρωί, συναντηθήκαμε στην πλατεία και μου είπε ότι αναφέρθηκε το όνομα μου στο προχθεσινό συμπόσιο για την Εξέλιξη της Χειρουργικής ανά τούς αιώνες στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο με ομιλητές γιατρούς του Νοσοκομείου! 
Φρόντισα, είδα και άκουσα τους ομιλητές και όταν ο κ. Αντύπας, αναφέρθηκε στο όνομα μου ότι του χορηγούσα μερικές φορές ενδοτραχειακή νάρκωση, άκουσα υποτιμητικά σχόλια !

Τούς λέω ντόμπρα καθαρά και ξάστερα ότι μπορεί να μην είχα πτυχίο Ιατρικής, αλλά είτε το θέλουν είτε όχι έχω χορηγήσει τα χρόνια που βρέθηκα στο χώρο της Υγείας σε όλες τις κλινικές της Χίου πάνω από 4.200 ενδοτραχειακές ναρκώσεις και μερικές ενδοραχιαίες και σε πολύ δύσκολα και σπάνια περιστατικά που θα αναφέρω πιο κάτω !
Θα ξεκινήσω από τον πρώτο και μεγάλο δάσκαλο και μέντορα μου, Καθηγητή Ιστορίας της Ιατρικής Παθολόγο ΓΙΑΝΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΗ και τον πρώτο Χειρουργό μου και συνεργάτη ΚΩΣΤΑ ΒΑΛΑΝΤΑΣΗ που έκανε και την πρώτη χολοκυστεκτομή στην Χίο στις 15 Νοεμβρίου 1968 στην κλινική Αυγουστή !



Τότε περίπου είχε ξεκινήσει μαζί μου και ο ΩΡΛ Φώτης Παπαδόπουλος τις πρώτες εγχειρήσεις ( Αμυγδαλές και Εκβλαστησεις ) χορηγώντας του ενδοτραχειακή νάρκωση! Άλλωστε ευτυχώς βρίσκεται στη ζωή και μπορεί να ερωτηθεί ! Όπως και οι Μαιευτήρες Χειρουργοί Γυναικολόγοι Ισίδωρος Μαΐστρος και Γιάννης Σεττάκης όπως και ο Κώστας Αντύπας που ανάφερε το όνομα μου  στο συμπόσιο !

Μεγάλη Μνεία στον επίσης μεγάλο μου Δάσκαλο που μου έμαθε να χορηγώ ενδοτραχειακή νάρκωση στο Νοσοκομείο «Αγ, Όλγα» της Νέας Ιωνίας το 1967, ο Αναισθησιολόγος ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΣΟΥΡΑΚΗΣ πού ζει και βασιλεύει τον έχω φίλο στο «facebook» και θα ζει για πάρα πολλά χρόνια ακόμη και να μιλάμε σχεδόν καθημερινά !




Λευτέρης Πυκνής

Την εποχή εκείνη πού έμαθα νάρκωση γιατροί αναισθησιολόγοι σε όλη την ΕΛΛΑΔΑ ήταν περίπου 13 έως 17 ! Τότε αναπτυσσότανε η αναισθησιολογία και συγχρόνως και η χειρουργική !

Θέλω να μνημονεύσω τους γιατρούς που συνεργάστηκα μέσα στα χειρουργεία στη Χίο τον Επαμεινώνδα ΚΑΡΓΑΤΖΗ και τον μεγάλο Δημήτρη ΤΣΑΜΠΛΑΚΟ και σ´ αυτούς που τους έδωσα λίγες φορές νάρκωση Ορέστη Στέκα και Ματθαίο Χριστοφορίδη !

Τις περισσότερες χειρουργικές επεμβάσεις και για περισσότερα χρόνια τις πραγματοποίησα με τον αείμνηστο ΓΙΑΝΝΗ ΖΑΦΕΙΡΗ που μου βάφτισε και την κόρη μου μέσα στην θερμοκοιτίδα στην κλινική του Σιδερή Μαΐστρου !



Θα αναφέρω μερικά σπάνια περιστατικά που κανείς από τούς σημερινούς χειρουργούς δε έχει δει στη ζωή του ! Αυτά όλα και πολλά ακόμη θα αναφέρονται στο επόμενο βιβλίο μου για την περιρρέουσα ιατρική ατμόσφαιρα την περίοδο,1963 έως 1980 ! Μήπως κ.κ. Χειρουργοί και Μαιευτήρες έχετε αντιμετωπίσει ποτέ σας Εξωμήτριο ολοκληρωμένη κύηση που αντιμετώπισα στην κλινική ΚΑΡΓΑΤΖΗ ; Ή στο Μαιευτήριο Χίου με Ζαφείρη και ΤΣΑΜΠΛΑΚΟ  Platseda is creta ;

Μιλάμε για αυτόματη αποβολή με αποκόλληση όλου του ενδομητρίου και ακατάσχετη αιμορραγία !
Δεν θα αναφέρω τις τόσες Εκλαμψίες και τοξιναιμίες που φέραμε εις πέρας ! Ή ακόμη και το 1968 με ακατάσχετη γαστρορραγία με ολική γαστρεκτομή από τον Νικόλαο Φερέτη που ήρθε από την Αθήνα απουσιάζοντος τότε του Κώστα ΒΑΛΑΝΤΑΣΗ και χειρουργήσαμε παρέα για τρείς ώρες την Πολυξένη Παγκάλου που είναι εν ζωή και έχω την άδεια της να γράψω το όνομα της και στο βιβλίο μου !

Πιστεύω ότι την εποχή εκείνη κάναμε θαύματα στον χώρο της χειρουργικής και μαιευτικής γυναικολογίας όπως και οφθαλμολογικά με τον αείμνηστο στρατιωτικό οφθαλμίατρο Χρήστο Σταμέλλο !

Αυτά τα λίγα αντί μνημοσύνου σε όσους έχουν φύγει από την ζωή και μια ΕΥΧΗ στους Ζωντανούς «να είναι καλά Γεροί ΥΓΙΕΙΣ και Δυνατοί» ! Ευτυχώς υπάρχουν και πάρα πολλοί γιατροί που ήταν τότε παιδιά και θυμούνται που τους έδωσα ενδοτραχειακή νάρκωση !

Αυτά όλα για την ιστορική ΑΛΗΘΕΙΑ !
Στις 22 Μαΐου 2019 κλείνουν δυό χρόνια που ταξίδεψε στη αιωνιότητα ο μεγάλος μου δάσκαλος και μέντορας μου ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΗΣ αντί μνημοσύνου  «Αιωνία του η μνήμη» !
Αν και θα γράψω σχετικά !

Καλό ξημέρωμα !

Χίος 18 Μαΐου 2019 (02:15 ξημερώματα)
















Λευτέρης Πυκνής (ΜΑΛΛΙΑΣ )
Καλλιμασιωτης 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου