Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 223 / 24-06-2026)

 

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 223 / 24-06-2026)





Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

 

          *Αγαπητοί μου φίλοι, η στήλη οφείλει να κάνει μια διαπίστωση: Ενώ κάποιοι δείχνουν να ενοχλούνται ή να μην μας συμπαθούν, διότι τους παρουσιάζουμε φαρδιά πλατιά την πραγματική κατάσταση που βιώνει το νησί μας στη σύγχρονη εποχή (και στην αδράνεια που έχει περιέλθει, εν συγκρίσει με τα γειτονικά μας νησιά), εν τούτοις οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι, όσα γράφουμε λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από κάποιες Υπηρεσίες και μετά από λίγες ημέρες αποκαθίστανται πολλά εξ όσων ζητημάτων θέτουμε. Έτσι, για μια σειρά από δρόμους (που γράψαμε για την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου) είτε ασφαλτοστρώθηκαν είτε πρόχειρα ΄΄μπαλώθηκαν΄΄, με αποτέλεσμα να μας ευχαριστούν οι συμπολίτες μας, οι οποίοι πάντοτε όταν μας καλούν επισκεπτόμαστε τις γειτονιές, καταγράφουμε τα όποια ζητήματα προκύπτουν και τα παρουσιάζουμε, ώστε να αποκαθίστανται αδικίες, λάθη και παραλείψεις εκ των ιθυνόντων. Αναφέρουμε ενδεικτικά: Ασφαλτοστρώσεις σε Ευαγγελίστρια και Κοφινά, μπαλώματα στο οδικό δίκτυο Κάμπου, χορτοκοπές σε συγκεκριμένες οδούς, αποκατάσταση φωτισμού στο οδικό δίκτυο, τοποθέτηση εξοπλισμού σε συγκεκριμένες παραλίες, κ.α. πολλά. Βέβαια, εμείς ούτε Δήμος είμαστε ούτε επίσημος φορέας, παρά ενεργοί πολίτες, που ενώνουμε τη φωνή μας με εκείνες άλλων πολιτών και αναφέρουμε τα στοιχειώδη και αυτονόητα. Έχοντας μια σχετική πείρα στα της Αυτοδιοίκησης και γνωρίζοντας πως λειτουργεί το όλο σύστημα (νομοθεσία- διαδικασίες), προτείνουμε ρεαλιστικές και άμεσες λύσεις που, το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να τις υλοποιήσει, είναι να έχει καλή διάθεση, όρεξη για δουλειά και κυρίως ΄΄ανοικτά αυτιά΄΄! Στην ουσία ενεργούμε σαν να είμαστε άμισθοι σύμβουλοι του Δήμου! Και κάποιοι ιθύνοντες θα έπρεπε να μας ευχαριστούν, αντί να δυσανασχετούν!  Η πρόσφατη ιστορία απέδειξε ότι, όποιοι μας άκουγαν ωφελήθηκαν και είχαν καλή εξέλιξη, όσοι δεν μας άκουσαν (από εγωισμό, αλαζονεία και έπαρση) το μετάνιωσαν πικρά και τώρα ζητούν συνεργασίες, αλλά όπως λέει η Αγία Γραφή ΄΄εν τω Άδη ουκ έστιν μετάνοια΄΄, δηλαδή όταν πεθάνεις δεν μπορείς πια να μετανοήσεις. Γι΄ αυτό οι αιρετοί πρέπει να ακούν όταν είναι εν ενεργεία, μετά ουδείς τους λαμβάνει υπόψη του ό,τι κι αν του τάζουν, αφού δεν το έκαναν όταν ήσαν στα πράγματα καίτοι μπορούσαν! Κι έτσι κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα ξανασυμπεριφερθούν το ίδιο, εάν ξαναβρεθούν στην εξουσία, οπότε δεν είναι πλέον πιστευτοί!

 

         *Ακριβώς, λοιπόν, επειδή όσα γράφουμε λαμβάνονται υπόψιν, προτρέπουμε τους συμπολίτες μας να συνεχίσουν να μας ενημερώνουν, για όσα θεωρούν ότι χρειάζονται μια κάποια δημοσιοποίηση, ώστε να αποκατασταθούν. Εμείς θα συνεχίσουμε να περιδιαβαίνουμε τις γειτονιές της πόλης και τα χωριά, μιας και είναι πολλά εκείνα που χρειάζονται φροντίδα και επιμέλεια. Έχουμε δε έτοιμο πλάνο εργασίας και τρόπου λειτουργίας του Δήμου, κάτι που εάν υπήρχε ένας Γενικός Γραμματέας του Δήμου θα μπορούσε να υλοποιήσει και τα πράγματα θα ήσαν πολύ καλύτερα από το σημερινό χάλι που επικρατεί και που είναι ορατό και στον πιο απομακρυσμένο πολίτη του νησιού μας!

 

         *Όσοι διέρχονται έξω από το (επί μακρόν ανεγειρόμενο και εισέτι μη  αποπερατούμενο) δικαστικό μέγαρο, στον περιφερειακό δρόμο παράκαμψης της πόλης, έχουν να σημειώσουν ότι ουδεμία ουσιαστική εξέλιξη υπάρχει από την (από μηνών) τελευταία φορά που επισκέφθηκαν το χώρο του εργοταξίου Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς, κλπ. παρατρεχάμενοι, αναφέροντας ότι θα περατωθεί εντός του 2026. Εμείς, βλέποντας την εξέλιξη των εργασιών, σας λέμε ότι, όχι το 2026, αλλά ούτε στο τέλος του 2027 θα έχει παραδοθεί προς χρήση και γράψτε το σε μιαν άκρη να δούμε εάν θα επαληθευτούμε. Κατωτέρω δημοσιεύουμε φωτογραφίες, από δελτίο ειδήσεων τοπικού τηλεοπτικού σταθμού όπου, σε καταγραφή συνέντευξης πολιτικών προσώπων και αναδόχου του έργου, διακήρυτταν άπαντες ότι θα περατωθεί, στην μεν πρώτη τον Μάρτιο του 2024, στην δε δεύτερη τον Σεπτέμβριο του 2026! Ασφαλώς τίποτε δεν ίσχυσε και ούτε θα ισχύσει! Πηγαίνετε να τους ξαναψηφίσετε και μετά μην διαμαρτύρεστε… Ας γίνει η Χίος νήσος ημιτελών έργων…! 

 

         *Είναι ελάχιστες φορές που έχω αναφερθεί στα της Περιφέρειας, διότι την ΄΄μερίδα του λέοντος΄΄ -όσον αφορά στην καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών- έχει ο Δήμος και η Περιφέρεια ασχολείται επί το πλείστον με χρηματοδοτήσεις ώριμων έργων και εξειδικευμένα ζητήματα (μετακίνηση μαθητών, δρομολόγηση λεωφορείων, επαρχιακό οδικό δίκτυο, συνδιοργανώσεις εκδηλώσεων, θέματα υγείας και κοινωνικής μέριμνας, γεωργίας, υγειονομείο, ΚΤΕΟ κ.α.). Όμως, όταν πρέπει να πούμε κάποια πράγματα θα τα πούμε. Το 2019 στηρίξαμε την Περιφερειακή Αρχή Μουτζούρη διότι κατά πρώτον έπρεπε η ΝΔ να αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να επιβάλλει όποιον θέλει δίχως τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Επίσης διότι, οι τότε πολιτικές συνθήκες φάνηκε να ενεργούν υπέρ του ΄΄αντάρτη΄΄ που θα λάμβανε τις περισσότερες ψήφους τη δεύτερη Κυριακή. Τούτο η ιστορία το απέδειξε σχεδόν σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις της τοπικής Αυτοδιοίκησης τα τελευταία 40 χρόνια. Πέρασε η πρώτη τετραετία (2019-2023) δίχως να γίνουν ιδιαίτερα πράγματα στη Χίο, αλλά κυρίως ολοκληρώθηκαν εκείνα που είχαν δρομολογηθεί παλαιότερα. Ξαναστηρίξαμε τον ίδιο συνδυασμό και το 2023 για δύο λόγους: Πρώτον διότι είχε ξεκάθαρη άποψη στο μεταναστευτικό ενάντια στη δημιουργία δομών παραμονής των μεταναστών στα νησιά (με ότι αυτό συνεπάγεται και με την ταλαιπωρία που ταλάνισε τις τοπικές κοινωνίες μας) και δεύτερον διότι και πάλι κάποια παράκεντρα της ΝΔ ήθελαν να επιβάλλουν πρόσωπα που δεν ήσαν δεκτά (αλλά απλώς ανεκτά) από τις τοπικές κοινωνίες. Και βέβαια για εμάς το αποτέλεσμα ήταν γνωστό από πριν, άσχετα εάν άλλοι μεγάλοι… ΄΄πολιτικοί προφέσορες΄΄ εν Χίω είχαν διαφορετική άποψη! Όμως σήμερα, πλέον, δεν μπορώ να πω ότι πρέπει να ξαναστηρίξουμε ένα συνδυασμό που στη Χίο δεν έχει προσφέρει κάτι περισσότερο, πέραν ασφαλτοστρώσεων στο οδικό επαρχιακό δίκτυο. Πηγαίνω στη Λέσβο και στη Σάμο και βλέπω δεκάδες έργα σε εξέλιξη από την Περιφέρεια. Βλέπω να χρηματοδοτούνται αθλητικά έργα, σχολικά έργα, έργα κοινωνικής μέριμνας, να γίνεται προμήθεια εξοπλισμού σε διάφορους τομείς, να χρηματοδοτούνται έργα πολιτισμού- αναστηλώσεων μνημείων, μέχρι και αναστήλωση Ιερών Ναών και ιστορικών κωδωνοστασίων. Και γυρίζω στη Χίο της μιζέριας, να δω τι; Τίτλους, αξιώματα, μισθούς, ουζάκια, πανηγύρια και από τους πολίτες μιαν αντίληψη ΄΄πρέφα, τάβλι και καφέ και δεν βαριέσαι αδελφέ΄΄! Οι Χιώτες είναι του ΄΄άρτου και των θεαμάτων΄΄ σε αντίθεση με τους Μυτιληνιούς και τους Σαμιώτες που ψηφίζουν με βάση τα έργα που γίνονται στον τόπο τους. Εμείς αρκούμαστε και βαυκαλιζόμαστε στα (με υψηλά ιστάμενους, προσκεκλημένους) φεστιβάλ, που -δεν αντιλέγει κανένας ότι και αυτά στηρίζουν με τον τρόπο τους την οικονομία μιας μικρής κοινωνίας αλλά- απευθύνονται σε μια ελίτ ολιγάριθμων πολιτών. Δεν με ενδιαφέρουν τα φεστιβάλ όταν δεν υπάρχουν λεωφορεία να κατεβούν οι συμπολίτες μου από τα χωριά, όταν τα σχολικά κτίρια χρειάζονται εκτεταμένες επισκευές (δείτε τι κάνει ο Δήμαρχος Αθηναίων για να αναβαθμίσει όλα τα παλιά σχολεία της Αθήνας), όταν έχω συμπολίτες που δεν μπορούν να πληρώσουν το ρεύμα τους, όταν το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων δεν επαρκεί για να εργάζεται με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Στο σημείο αυτό φέρει τεράστια ευθύνη η τοπική Αυτοδιοίκηση, όχι για όσα κάνει, αλλά για όσα δεν κάνει ενώ θα μπορούσε να κάνει. Και κυρίως διότι σιωπά, γιατί αφενός είναι άτολμοι (πολιτικά) στη Χίο όσοι την υπηρετούν και αφετέρου για να μην δυσαρεστήσει το …κόμμα! Αιτία να ξεδιπλώσω τις σκέψεις μου αυτές είναι η είδηση ότι, η Περιφέρεια χρηματοδοτεί με ποσό των τεσσάρων εκατομμυρίων (4.000.000) Ευρώ πέντε (5) ιστορικούς Ναούς και Μονές της Λέσβου και ειδικότερα σε Αγιάσο, Μεσαγρό, Ανεμώτια, Μονή Λειμώνος και Μονή Περιβολής. Μπράβο στους φίλους Λέσβιους και πολύ σωστά έπραξαν, όμως Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου δεν είναι μόνο η Λέσβος. Στη Χίο, τι αντίστοιχο έγινε; Έξι χρόνια ακούμε για αρχιτεκτονικό διαγωνισμό του Λωβοκομείου και τίποτε δεν βλέπουμε. Συνεχώς μας μιλούν για γραφειοκρατικά εμπόδια! Μα, πέρασαν έξι χρόνια…! Το ίδιο για τη Μονή Μουνδών στα Διευχά. Τα λέμε από το 2020! Πληροφορήθηκα ότι, ζητήθηκε η συνδρομή της Περιφέρειας για την Ιερά Μονή Μυρσινιδίου, αλλά το μόνο που έγινε ήταν μια επιτόπια εξέταση του ΙΓΜΕ και να αποφανθεί περί των λόγων καθίζησης του εδάφους περιμετρικά της Μονής. Για ποια έργα στη Χίο μπορεί να υπερηφανεύεται η Περιφέρεια τα τελευταία 7 χρόνια; Διαρκώς εξαγγέλλονται τα ίδια και τα ίδια επί χρόνια! Μόλις υπάρξουν παράπονα για κάτι ξαναγίνεται η ίδια εξαγγελία και πάμε παρακάτω…! Η Χίος παίρνει τα λιγότερα χρήματα σε όλο το Βόρειο Αιγαίο σε επίπεδο έργων. Βέβαια, έγραψα και άλλοτε ότι, μπορεί να μην ευθύνεται προσωπικά ο Περιφερειάρχης για όλα αυτά, διότι κάθε τόπος έχει τους (νόμιμα εκλεγμένους) εκπροσώπους του και αυτοί είτε ζητούν (ή δεν ζητούν – και τούτο αποτυπώνεται σε επίσημα έγγραφα) πράγματα είτε ωριμάζουν (ή δεν ωριμάζουν) έργα για να ενταχθούν σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα. Το πώς, όμως, όλοι λειτουργούν στη Χίο δείτε το από τους ρυθμούς που κινείται το έργο στο αεροδρόμιο, στο δικαστικό μέγαρο, στο φράγμα Κόρης Γεφύρι, στο τελωνείο, στο δημοτικό κήπο και ουδείς έχει τολμήσει να κηρύξει έκπτωτο κάποιον εργολάβο για τις μέχρι σήμερα (προκλητικότατες) καθυστερήσεις. Αυτή είναι η Χίος μας και δεν φαίνεται στον ορίζοντα να υπάρξει σωτηρία, διότι κανένας δεν ασχολείται σοβαρά με την Αυτοδιοίκηση και όλοι την θεωρούν πάρεργο των επαγγελματικών τους ενασχολήσεων απλά για να κερδίσουν κάτι επιπλέον από αυτή. Άνθρωποι που δεν αγαπούν την παραγωγή έργου, παρά την κατοχή θώκων και μισθών, μην περιμένετε να δώσουν ώθηση στον τόπο. Βέβαια, όπως προείπα, μπορεί ο Περιφερειάρχης να μην ευθύνεται άμεσα για τις επιλογές του κόσμου, ευθύνεται όμως έμμεσα για το ποιους επιλέγει συνεργάτες, διότι αυτοί ΄΄τραβάνε (ή όχι) το κουπί΄΄ και θέτουν τις προτεραιότητες στη δουλειά. Και δυστυχώς, ακόμη κι εκεί χωλαίνει ΚΑΙ η Περιφέρεια (όπως ο Δήμος). Αλλά για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, τουλάχιστον ο Μουτζούρης είναι προσηνής άνθρωπος που -εύκολα και άμεσα- πλησιάσει κάθε πολίτης, να τον ακούσει και να τον βοηθήσει όπως μπορεί, διότι δεν υπεραίρεται επειδή είναι ΄΄χορτάτος΄΄ από αξιώματα και κοινωνική αναγνώριση στη ζωή του. Σε κάθε περίπτωση είναι καλύτερους από τους μέχρι σήμερα διατελέσαντες, όμως δεν διαθέτει δυνατή ομάδα κι αν κερδίζει κάποιος τις εκλογές (λόγω Λέσβου ή δεύτερης Κυριακής – από την στήριξη των υπολοίπων μικρότερων συνδυασμών) δεν σημαίνει ότι είναι και πετυχημένος. Άλλο η εκλογή, άλλο η παραγωγή έργου. Διότι η εκλογή έχει να κάνει με την πολιτική τιμωρία στην κάλπη του προηγούμενου Δημάρχου ή Περιφερειάρχη, όχι με την ανάδειξη του ικανότερου ή καλύτερου (δείτε Δήμο Χίου το 2019 και το 2023). Έχει κανένας την εντύπωση ότι εάν ήταν άλλος Περιφερειάρχης και η ομάδα των συνεργατών του, (προφανώς θα ήσαν αυτοί που είδαμε στις πρώτες εκλόγιμες θέσεις του μεγάλου αντίπαλου συνδυασμού), θα ήταν καλύτερη η κατάσταση στη Χίο; Μάλλον όχι. Διότι τα άτομα αυτά ήδη τα έχουμε ζήσει από πολιτικά γραφεία, κλπ και γνωρίζουμε πως λειτουργούν και συμπεριφέρονται! Συνεπώς εδώ ισχύει το του λαού: ΄΄το μη χείρον βέλτιστον΄΄! Η μόνη περίπτωση επανεκλογής του ίδιου συνδυασμού (για τρίτη φορά- και θα είναι τούτο πρωτοφανές στα αυτοδιοικητικά χρονικά της Περιφέρειας) είναι να επαναλάβει τα ίδια (εγωιστικά) λάθη η ΝΔ το 2028. Ωστόσο, πληροφορούμαι ότι, υποψήφιος Περιφερειάρχης της ΝΔ προαλείφεται ισχυρός πολιτικός άνδρας (νυν αιρετός) εκ Λέσβου, ο οποίος ήδη κάνει κάποιες αρχικές συνομιλίες με νυν και πρώην αυτοδιοικητικούς στα νησιά. 

 

         *Πολλά παράπονα ακούγονται για τον τρόπο επιχορήγησης πολιτιστικών και αθλητικών σωματείων από το Δήμο Χίου. Όποιος κάνει μια σχετική συνεννόηση και υποβάλλει αίτημα συνδιοργάνωσης επιχορηγείται -με διόλου ευκαταφρόνητα ποσά- ενώ άλλοι δεν λαμβάνουν ούτε Ευρώ. Θυμάμαι ότι, επί δημοτικής Αρχής Μανώλη Βουρνού, αλλά και παλαιότερα (επί Πέτρου Παντελάρα, Μάρκου Μεννή και Πολύδωρου Λαμπρινούδη) υπήρχε μια διαπαραταξιακή επιτροπή δημοτικών συμβούλων και υπηρεσιακών παραγόντων και καθόριζαν ποια ποσά θα καταβληθούν σε ΟΛΑ τα σωματεία της Χίου, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό και τα ετήσια πεπραγμένα τους, ώστε να μη υπάρχουν αδικίες και διακρίσεις. Αφού δε υπήρχε προεργασία από την εν λόγω Επιτροπή, ερχόταν το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο προς λήψη τελικής απόφασης. Ασφαλώς, οι σύλλογοι-σφραγίδες λάμβαναν την ελάχιστη επιχορήγηση αφού δεν ανέπτυσσαν έργο πέραν μιας κοπής Αγιοβασιλόπιττας τον Γενάρη. Βέβαια, αυτά όλα θεωρούνται ψιλά γράμματα για τη σημερινή δημοτική Αρχή που και ΄΄κουφή΄΄ είναι αλλά και αγνοεί επιδεικτικά όσα της λέμε (όχι μόνο εμείς, αλλά ολόκληρη η τοπική κοινωνία). Όμως, όσοι εξυπηρετούν ΄΄πέντε΄΄ πολίτες και δυσανασχετούν οι ΄΄εκατόν πέντε΄΄ από τη στάση της δημοτικής Αρχής (προς τους ΄΄πέντε΄΄ ευνοημένους), θα δουν στο τέλος ΄΄πως ξυρίζουν το γαμπρό΄΄…!

 

         *Παρατηρήσεις προς Δήμο Χίου: α). Στον περιφερειακό δρόμο παράκαμψης της πόλης (ανήκει στο Δήμο) και από τη διασταύρωση των οδών Ρίμινι και Νικολάου Ζορμπά (ύψος γεφυριού Παρθένη προς Μονοδέντρι) μέχρι και τον Άγιο Σπυρίδωνα, δεν ανάβουν τα φωτιστικά σώματα της νότιας πλευράς (μιλάμε για κάποια χιλιόμετρα). Ας το δει το τμήμα ηλεκτροφωτισμού. β). Έχει περάσει κανένας τελευταία από την οδό Ερμιόνης Πολυχρονοπούλου (περιοχή κοντά στο ξενοδοχείο Χανδρή) και Σουρία (καταλήγει μπροστά στο πρώην ξενοδοχείο ΄΄Ξενία΄΄); Ούτε κάρο δεν μπορεί να περάσει, όχι αυτοκίνητο. Ασφαλτοστρώστε τις άμεσα!

 

         *Σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί, με πολλά και διάφορα. Έως τότε υγιαίνετε!-

Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

Συνταξιούχος…………..«και κερατάς και δαρμένος»

 


ΠΑΓΧΙΑΚΗ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ    



        
                                                                     

 ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 10, 82131 ΧΙΟΣ

 ΤΗΛ: 22710 – 27162,  E-MAIL: pesnatchiou@gmail.com

 

Χίος, 19 Ιούνη 2026

    

           Συνταξιούχος…………..«και κερατάς και δαρμένος»

Συνάδελφοι, φίλες και φίλοι, δεν μας έφταναν τα όσα δεινά περάσαμε με τα μνημόνια τους και εξακολουθούμε να περνάμε με τις συντάξεις πείνας, την υπερακρίβεια, ειδικά εμείς οι Συνταξιούχοι του ΝΑΤ παραμένουμε στο περιθώριο και δεν υπάρχουμε για τους Κυβερνώντες, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Εργασίας, με ειδική διάταξη που «κρύφτηκε» σε νομοσχέδιο για την ισότητα των αμοιβών, με το οποίο ο ακατανόμαστος e- ΕΦΚΑ αποκτά πλέον το ελεύθερο να κόβει έως και το 10% της καθαρής σύνταξης, προκειμένου να εισπράξει πίσω τα λεγόμενα «αχρεωστήτως καταβληθέντα».

Σύμφωνα λοιπόν με την ειδική μουλωχτή διάταξη, το υπουργείο εργασίας, θα προβεί σε άμεσες περικοπές στις μηνιαίες αποδοχές χιλιάδων συνταξιούχων, θεσπίζοντας έναν αυτόματο μηχανισμό παρακράτησης για ποσά που το ίδιο το κράτος κατέβαλε λανθασμένα!!

Τι λένε με το νέο νομοσχέδιο; Ότι αν ο e-ΕΦΚΑ κάνει λάθος (ως συνήθως) και μας καταβάλει έστω και ένα ευρώ παραπάνω από αυτά που εκείνοι εγκρίνουν, θα μας το παίρνουν πίσω με το έτσι θέλω, κόβοντας αυτόματα το 10% από την καθαρή μηνιαία σύνταξή μας!

Το εξοργιστικό για χιλιάδες απόμαχους της εργασίας είναι ότι οι περικοπές αυτές θα επιβάλλονται οριζόντια, ακόμα και στις περιπτώσεις που η ζημιά έγινε από διοικητικά ή μηχανογραφικά μπάχαλα του ίδιου του ασφαλιστικού συστήματος.

Η νέα διάταξη φέρνει έναν ισοπεδωτικό μηχανισμό, ο οποίος μάλιστα χτυπά δυσανάλογα τους χαμηλοσυνταξιούχους:

Αυτόματο κούρεμα: Μόλις ο ΕΦΚΑ εντοπίζει ότι έχει καταβάλει υψηλότερα ποσά ή επιδόματα, θα εκδίδει απόφαση καταλογισμού και θα ξεκινά άμεσα την παρακράτηση από τις μελλοντικές συντάξεις.

Μηνιαία δόση στο 10%: Η παρακράτηση θα ανέρχεται στο 10% της καθαρής μηνιαίας σύνταξης (μετά τις νόμιμες κρατήσεις).

Ελάχιστη κράτηση-σοκ: Εδώ κρύβεται η μεγάλη παγίδα. Το Υπουργείο ορίζει ως κατώτατο όριο παρακράτησης τα 50 ευρώ τον μήνα. Αυτό σημαίνει ότι για έναν χαμηλοσυνταξιούχο, το κράτος θα κόβει υποχρεωτικά 50 ευρώ, ακόμα κι αν το 10% της σύνταξής του αντιστοιχεί σε πολύ μικρότερο ποσό!

Δυστυχώς για άλλη μια φορά οι συνταξιούχοι θα πληρώσουν τα σπασμένα από τα λάθη του κρατικού μηχανισμού!

Οι «φουσκωμένες» παροχές που τώρα ζητούνται πίσω με το ζόρι, σπάνια αποτελούν υπαιτιότητα του ασφαλισμένου. Στην πλειονότητά τους προκύπτουν από:

Μηχανογραφικά σφάλματα και λανθασμένους υπολογισμούς των υπηρεσιών κατά την έκδοση των συντάξεων.

Μεγάλες καθυστερήσεις στις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις στοιχείων μεταξύ των δημόσιων φορέων, με αποτέλεσμα να συνεχίζουν να καταβάλλονται επιδόματα για μήνες ή και χρόνια αφότου έπρεπε να κοπούν.

Με αυτή την διάταξη φαίνεται ότι θα βάλουν «χέρι» και στα αναδρομικά που μόνο ο θεός και ο «Αυτοκράτορας» γνωρίζουν πότε και αν θα τα πάρουμε μετά από τόσα χρόνια δικαστικών αγώνων. Το σχέδιο του Υπουργείου εργασίας προβλέπει ότι αν ο συνταξιούχος τυχαίνει να δικαιούται κάποια αναδρομικά (π.χ. από δικαστικές αποφάσεις ή καθυστερημένους επανυπολογισμούς), αυτά δεν θα φτάνουν ποτέ στα χέρια του. Θα συμψηφίζονται αυτόματα και θα κρατούνται από τον ΕΦΚΑ για την εξάλειψη του χρέους!!.

Μάλιστα, σε περίπτωση που η σύνταξη διακοπεί (π.χ. λόγω θανάτου) πριν ολοκληρωθεί η εξόφληση, ο ΕΦΚΑ δεν χαρίζει ούτε σεντς: το υπόλοιπο της οφειλής θα αποστέλλεται άμεσα στην Εφορία, και η είσπραξή του θα ενεργοποιείται μέσω των αναγκαστικών μέτρων του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ).

Αντί να διορθώσουν το μπάχαλο των υπηρεσιών τους, αντί να δώσουν αυξήσεις που να καλύπτουν την ακρίβεια που μας γονατίζει, φτιάχνουν έναν μόνιμο μηχανισμό για να μας παίρνουν και αυτά που έχουμε στην τσέπη. Και το πιο προκλητικό; Το πέρασαν στα μουλωχτά, μέσα σε άσχετο νομοσχέδιο, για να μην προλάβουν τα σωματεία να αντιδράσουν!

Ως συνταξιούχοι ναυτεργάτες, ως άνθρωποι που φτύσαμε αίμα στις θάλασσες και στο πεζοδρόμιο, τους λέμε καθαρά: Κάτω τα χέρια από τις πετσοκομμένες συντάξεις μας! Δεν θα πληρώσουμε εμείς τα δικά σας λάθη και τις δικές σας περικοπές.

Τελειώνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στο «Poso kanei», την νέα επίσημη εφαρμογή και πλατφόρμα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για τη σύγκριση τιμών σε βασικά αγαθά και σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με την οποία η κυβέρνηση προσπαθεί να καταστήσει υπεύθυνους για την αγορά προϊόντων πρώτης ανάγκης τους ίδιους τους πολίτες!!, θα πρέπει εσύ να τρέχεις σαν τον αείμνηστο «Θανάση Βέγγο», να επισκεφτείς διαφορετικά σούπερ μάρκετ, σπαταλώντας χρόνο και ενέργεια σε μετακινήσεις, αντί η Κυβέρνηση να χτυπήσει τη ρίζα του προβλήματος. Το σύστημα της Κυβέρνησης αρνείται πεισματικά να προσφέρει πραγματική διαφάνεια, κρύβοντας τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται οι τιμές κατά μήκος της παραγωγικής και εμπορικής αλυσίδας.

Με τον πληθωρισμό να καλπάζει στο 5% και τις τιμές των βασικών αγαθών να βρίσκονται σε ένα ατελείωτο ράλι ανατιμήσεων εδώ και πάνω από έναν χρόνο, τα νοικοκυριά αδυνατούν πλέον να τα βγάλουν πέρα. Οι πολυδιαφημισμένες αυξήσεις στον κατώτατο μισθό και συντάξεις, οι περιβόητες μειώσεις φόρων αποδεικνύονται σταγόνα στον ωκεανό της ακρίβειας, αφήνοντας τους καταναλωτές απροστάτευτους.

 

Με εκτίμηση                                                                                                                                   

  Δ.Σ ΠΕΣ ΝΑΤ





Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 222 / 18-06-2026)

 

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 222 / 18-06-2026)



Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

 

          *Εντός ολίγου συμπληρώνεται χρόνος από την αναστολή λειτουργίας του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου, οπότε και έμειναν δίχως συγκοινωνία οι κάτοικοι και επισκέπτες των χωριών του νησιού μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ένα χρόνο τώρα είδατε να γίνει καμία διαμαρτυρία από τους Προέδρους των κοινοτήτων (πλην ελαχίστων) σε Δημοτικό ή/και Περιφερειακό Συμβούλιο; Είδατε να αλλάζει κάτι; Εδώ γνωστοποιήθηκε ότι και το Αστικό ΚΤΕΛ αρχές Ιουλίου θα κλείσει, εάν δεν αναλάβουν πρωτοβουλία στήριξης των δημόσιων συγκοινωνιών: Υπουργείο, Περιφέρεια και Δήμος και ουδενός το αυτί ίδρωσε… Άραγε, οι πρόεδροι των χωριών γιατί δεν συγκεντρώνονται, να απαιτήσουν την έναρξη δρομολογίων;

 

         *Από την άλλη, σε συνέχεια του ανωτέρω σχολίου, βλέπουμε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ να διαθέτει ο Δήμος δεκάδες χιλιάδες Ευρώ σε δευτερεύουσες δράσεις (που αφορούν ελάχιστους πολίτες, κυρίως προερχόμενους εκτός Χίου) τη στιγμή που τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να διατεθούν για τη δημόσια συγκοινωνία στη Χίο, ώστε να έχουν λεωφορεία τα χωριά μας. Αλλά, ουδείς θέτει μετ΄ επιτάσεως το όλο θέμα. Όταν ρωτήσεις τους ιθύνοντες αιρετούς, επί μήνες λένε ότι …το μελετούν…Ας προσέξουν μόνο, από την πολλή μελέτη μην ζαλιστούν…!

 

         *Επειδή αναφερθήκαμε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, διαπιστώθηκε το εξής: Επί προηγούμενων δημοτικών Αρχών αναρτούσαν τις αποφάσεις προσλήψεων ατόμων στην εφαρμογή αυτή, με αντικείμενο απασχόλησης, διαθέσιμο ποσό, κλπ. Σήμερα, βλέπουμε ότι σε Νομικά Πρόσωπα που υφίστανται και ανήκουν στο Δήμο (ή συμμετέχει ο Δήμος σ΄ αυτά), δεν υπάρχει πλέον αυτή η δυνατότητα διαφάνειας και γνωστοποίησης που υπήρχε παλαιότερα. Γιατί; Άλλαξε η νομοθεσία ή μήπως το προεκλογικό σύνθημα ΄΄Χίος για όλους΄΄ έγινε ΄΄Χίος για μερικούς΄΄;  

 

         *Τις τελευταίες ημέρες ήλθε στο προσκήνιο και πάλι το ζήτημα της αναζήτησης νέας σχολικής στέγης για το Μουσικό Γυμνάσιο. Βέβαια, το να ζητάς από τη σημερινή δημοτική Αρχή να σου διευθετήσει από μόνη της κάποιο ζήτημα ή να εμπνευστεί κάτι το νέο είναι, όχι απλά δύσκολο αλλά, σχεδόν ακατόρθωτο. Ωστόσο, εγώ θα πω ότι, υπάρχουν δύο δημόσιοι χώροι (οικοπεδικές εκτάσεις) όπου θα μπορούσε να προγραμματιστεί η μελέτη και ανέγερση νέου Μουσικού Γυμνασίου στην πόλη της Χίου. Όμως, ποιος θα ασχοληθεί με όλα αυτά στο Δήμο; Ο νυν Δήμαρχος, εκτός από Δήμαρχος, Πρόεδρος ΦΟΔΣΑ Βορ. Αιγαίου, υπεύθυνος της ΚΕΔΕ για τα ιατρικά θέματα των Δήμων, Αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ.α. πολλά που ενδεχομένως αγνοούμε (κάτι σαν… Εκατόνταρχος δηλαδή, με αποτέλεσμα να μην καταφέρνει τίποτα πουθενά…) ορίστηκε και Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έγινε με κανέναν Δήμαρχο στον ενιαίο Δήμο Χίου. Φαίνεται, έλυσε όλα τα υπόλοιπα και αποφάσισε να προσφέρει τις γνώσεις και τον εναπομείναντα ελεύθερο χρόνο του και στην Παιδεία. Θα ήταν πολυτέλεια να ρωτήσουμε πόσες συνεδριάσεις έχει κάνει η εν λόγω Επιτροπή (ΔΕΠ) τα τελευταία 2,5 χρόνια, εκτός από τις τυπικές που αφορούν στην απόδοση των κρατικών πιστώσεων για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων; Έχει πάρει καμία άλλη, σοβαρή και ουσιώδη, Απόφαση αυτά τα 2,5 χρόνια;  

 

         *Μιας δε και αναφερόμαστε στα θέματα παιδείας, ο κ. Δήμαρχος διεκήρυττε ότι, μέχρι τέλος Μαρτίου θα έλθει στο Δήμο Χίου η πίστωση των 5 εκατομμυρίων Ευρώ για το 3ο Γυμνάσιο και μετά από 10 ημέρες θα γίνει δημοπράτηση !!!. Αίφνης, τον Απρίλιο (κι ενώ δεν ήλθε τίποτα, και ΕΛΜΕ Χίου και Ένωση Γονέων διαμαρτύρονταν δικαίως) ανακοίνωσε ότι, η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι άλλαξαν οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου Μετανάστευσης… Ενώ τον Μάιο μάθαμε ότι, έπρεπε να επιστραφούν οι 600.000 Ευρώ που είχε λάβει έναντι ο Δήμος (επί προηγούμενης δημοτικής Αρχής) για τον ίδιο σκοπό, εφόσον θα γινόταν νέα χρηματοδότηση. Είμαστε στα μέσα Ιουνίου και  μέχρι στιγμής ουδείς γνωρίζει τι μέλλει γενέσθαι. Πάντως, εμείς το γράψαμε και άλλες φορές: Μην περιμένετε νέο 3ο Γυμνάσιο να παραδοθεί από την παρούσα δημοτική Αρχή. Το γιατί θα το δείξει ο χρόνος…

 

         *Δυο νέα νηπιαγωγεία, το 7ο και το 11ο, που σχεδίασε, μελέτησε, δημοπράτησε και ξεκίνησε την ανέγερσή τους η δημοτική Αρχή Βουρνού την περίοδο 2016-2019 παραδίδονται πλέον, μετά από 5-6 χρόνια καθυστερήσεων (το έργο έπρεπε να είχε παραδοθεί το 2021). Δυστυχώς και η σημερινή -αλλά και η προηγούμενη- δημοτική Αρχή έχει ένα θέμα με τις καθυστερήσεις των έργων, τις οποίες δεν φρόντισαν να περιορίσουν, δίνοντας διαρκώς παρατάσεις σε εργολάβους… Εάν θεωρήσουμε αληθή όσα ανακοίνωσαν, ότι τον προσεχή Σεπτέμβριο (σε 3 μήνες δηλαδή) θα ξεκινήσει η λειτουργία τους (στην περιοχή Αγίου Γεωργίου Ορφανού), επειδή προβλέπεται να επέλθει κυκλοφοριακό κομφούζιο και οι γονείς θα βγαίνουν κάθε μέρα στα κανάλια να καταγγέλλουν το Δήμο, επειδή θέλουμε να προστατεύσουμε το Δήμο, τους λέμε -από τον Ιούνιο- το εξής: ΣΥΓΚΑΛΕΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ και σε συνεργασία με τεχνικούς και την Τροχαία, δείτε πως θα δρομολογήσετε την άνοδο και κάθοδο των αυτοκινήτων, που οι γονείς θα φέρνουν και θα παίρνουν κάθε πρωί και μεσημέρι τα παιδιά τους, διότι η οδός Αγίου Γεωργίου Ορφανού είναι πολύ στενή σε 2-3 σημεία της και θα γίνει εκεί το ΄΄έλα να δεις΄΄. Εμείς το γράφουμε τώρα (από τον Ιούνιο) και ΄΄αμαρτίαν ουκ έχομεν΄΄ για όσα μετά ακολουθήσουν!

 

         *Μορφή χιονοστιβάδας φαίνεται να λαμβάνουν οι δηλώσεις του συνδυασμού που διοίκησε την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο τον Δήμο (πρώην δημοτική Αρχή). Κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνουν οι άνθρωποι και λένε ότι ΄΄το τάδε ή το δείνα έργο είναι δικό μας΄΄! Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι, όσα έγιναν από την προηγούμενη δημοτική Αρχή ήσαν προγραμματισμένα από την δημοτική Αρχή Βουρνού και ΟΥΔΕΝΑ ΝΕΟ ΕΡΓΟ δημοπράτησαν ή εκτέλεσαν. Για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω  Καίσαρι. Βέβαια, η προηγούμενη δημοτική Αρχή αποδείχθηκε εν τοις πράγμασι ότι ήταν καλύτερη από τη σημερινή, όμως αυτό δεν αποτελεί πανάκεια για την … επάνοδό της αφού, επίσης αποδείχθηκε ότι, υπήρχαν και πιο παλιές δημοτικές Αρχές καλύτερες από τις δύο τελευταίες (νυν και αμέσως πρώην). Ούτε π.χ. μπορεί κάποιος να βγαίνει και να μιλά για έργα ασφαλτοστρώσεων ως ΄΄δικά του΄΄, τη στιγμή που η χρηματοδότησή τους έγινε από την Περιφέρεια πριν 3-4 χρόνια με ορίζοντα εκτέλεσης τετραετίας (συγκριμένο ποσό για κάθε έτος, με κατάληξη την τετραετία) και κανένας δεν μπορεί να θεωρεί δεδομένη την επανεκλογή του, οπότε είναι βέβαιο ότι θα τα εκτελέσει άλλος (επόμενος). Μήπως το ίδιο δεν έγινε και το 2019 με τα έργα που είχε εξασφαλίσει και δημοπρατήσει η δημοτική Αρχή Βουρνού και παραδόθηκαν σε εξέλιξη στην επόμενη δημοτική Αρχή; Όμως ο Μανώλης είναι ταπεινός και δεν είναι πολιτικάντης να βγαίνει κάθε μέρα στα κανάλια και να λέει ότι τα έργα που έγιναν την περίοδο 2019-2023 ήταν δικά του (που ήταν όντως). Βέβαια εγώ του έλεγα ότι πρέπει να βγαίνει να μιλά γιατί ήταν πολύ καλύτερος Δήμαρχος όσων ακολούθησαν.

 

         *Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Δήμαρχος πρόσφατα, σε δημοσιογραφικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, σε ερώτημα που του ετέθη ποιο έργο θεωρεί ότι θα αφήσει στη Χίο με τη θητεία του απάντησε, μεταξύ άλλων φαιδρών, ΄΄όλα τα έργα που περιμένουμε εδώ και 40 χρόνια θα ολοκληρωθούν στη θητεία μου΄΄. Βέβαια, επειδή δεν γνωρίζουμε κανένα μεγάλο έργο (που να επιζητεί η τοπική κοινωνία τα τελευταία 40 χρόνια) να υλοποιείται από το Δήμο, αλλά προφανώς αναφέρεται σε Αεροδρόμιο, Κόρης Γεφύρι, Δικαστικό Μέγαρο, Τελωνείο, κ.α., αυτά όλα τα εκτελούν άλλοι φορείς του Δημοσίου, όχι όμως ο Δήμος. Συνεπώς, δεν μίλησε σαν Δήμαρχος αλλά σαν εκπρόσωπος της ΝΔ ή κυβερνητικός βουλευτής. Εξ αφορμής τούτου πολλοί άρχισαν να αναθερμαίνουν την άποψη ότι, ο νυν Δήμαρχος δεν έχει ξεπεράσει το γεγονός ότι, ενώ επί σειρά ετών προσπαθούσε να συμπεριληφθεί στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ στη Χίο, τούτο δεν ήταν εφικτό και μάλλον η επιθυμία αυτή ήλθε σήμερα ως μύχιος πόθος να ξετυλιχθεί. Λέτε να δούμε κάτι τέτοιο; Πιθανόν, εάν λάβουμε υπόψη ότι σαν Δήμαρχος αποδείχθηκε … αεροπόρος χαμηλής πτήσης!

         Στην ίδια συνέντευξη επεχείρησε, ο ίδιος, να προσδώσει χροιά προσωπικής πικρίας, από πλευράς όσων του ασκούν δημόσια κριτική. Μάλιστα, έριξε τόσο το επίπεδο της συζήτησης, λέγοντας στον δημοσιογράφο: ΄΄λέγε μου ονόματα να σου πω για καθέναν γιατί με κρίνει, ο τάδε μου ασκεί κριτική γιατί δεν τον πήρα σύμβουλο, ο τάδε γιατί δεν τον πήρα Γενικό Γραμματέα, ο τάδε γιατί ενώ υπηρετεί σε κάποιο τμήμα του Δήμου δεν τον πήγα σε άλλο τμήμα που ζητούσε, τον τάδε ρωτήστε τον τι θέλει και δεν του το κάνω και με κριτικάρει΄΄! Οι αιτιάσεις αυτές, βεβαίως, δεν είναι δυνατόν να εξέρχονται από το στόμα ενός νηφάλιου Δημάρχου, επίσημα εκλεγμένου αιρετού, τη στιγμή που στην ίδια βάσανο μπήκαν όλοι οι προκάτοχοί του (για ίδιους ή παρόμοιους λόγους), όμως ποτέ δεν επικαλέστηκαν κάτι τέτοιο. Ξέρετε γιατί; Για δυο λόγους: Πρώτον διότι, εάν φθάσουμε σε σημείο να προσωποποιούμε την πολιτική, τότε θα διαλυθούν οικογένειες, ένθεν κακείθεν, εάν όλοι αρχίσουν να μιλούν για όλους σε τέτοιο επίπεδο. Και δεύτερον και βασικότερο: Διότι όταν ο άλλος σου μιλά με επιχειρήματα πολιτικά ή σε κριτικάρει με στοιχεία χειροπιαστά, οφείλεις να αντικρούσεις με επιχειρήματα όσα σου καταμαρτυρεί και όχι να αρχίσεις την αντιπολίτευση της … Κατίνας και του καφενείου… Δηλαδή να μιλήσεις για την ταμπακέρα! Αυτά επί του παρόντος κι εάν χρειαστεί επανερχόμεθα! Εμάς πάντως αυτά δεν μας αγγίζουν διότι τα ζούμε και τα ακούμε εδώ και 20 χρόνια, και έχει αποδειχθεί ότι οι ενορχηστρωτές τους ΄΄έσπαγαν πάντα τη μούρη τους΄΄ (πολιτικά) στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση! Γι΄ αυτό να ακούνε και να αφήσουν στην άκρη τους εγωισμούς και τις ανοησίες!

 

         *Κι επειδή μας αρέσουν ΄΄τα σύκα σύκα και η σκάφη σκάφη΄΄ οφείλουμε να διαμηνύσουμε προς κάθε ενδιαφερόμενο (υποψήφιο-διεκδικητή) της θέσης του Δημάρχου Χίου, στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές του 2028 ότι, για να μας πείσει για τις όποιες προθέσεις του να τον ψηφίσουμε, πρέπει ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ να έχει δημόσιο λόγο για όσα αφορούν στους Χιώτες και τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας. Το να κάνουν κάποιοι δημόσιες σχέσεις, να συναναστρέφονται με κόσμο, κλπ. με απώτερο σκοπό την υποψηφιότητα του επικεφαλής ενός ψηφοδελτίου, δίχως να παίρνουν δημόσια θέση για όσα λαμβάνουν χώρα καθημερινά στην τοπική μας κοινωνία, δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλοι ή ότι θα λύσουν τα προβλήματά μας. Προφανώς τους ενδιαφέρει μόνο η καρέκλα (όπως αποδείχθηκε και για τους σημερινούς). Εάν, λοιπόν, θέλετε να σας ψηφίσουμε την επόμενη φορά πάρετε δημόσια θέση για τα μείζονα ζητήματα του τόπου (π.χ. συγκοινωνία με τα χωριά, στάσιμα έργα στη Χίο, προβλήματα στην υγεία με υποστελέχωση υπηρεσιών, προβλήματα σχολικής στέγης, κ.α.). Και μια συμβουλή: Εάν είστε πάνω από 70 χρονών, καλά είναι πια η ενασχόληση με το Δήμο. Ασχοληθείτε με κάτι άλλο που δεν χρειάζεται τόσο τρέξιμο! Αφήστε και κανέναν νέο άνθρωπο να προσφέρει στον τόπο του. Οι παλιοί έλεγαν ΄΄φάε και μην παραφάς΄΄! Τουλάχιστον προσωπικά, δεν σκοπεύω να συμβάλω στην εκλογή ενός ακόμη παραρτήματος… ΚΑΠΗ…, διότι ήδη δοκιμάστηκαν και είδαμε τι προσέφεραν και ποιους και πως αξιοποίησαν! Η Χίος πάσχει στα έργα και στην επιλογή ικανών προσώπων διότι οι…δεινόσαυροι της πολιτικής δεν αφήνουν κανένα νέο άνθρωπο να ανελιχθεί και να προσφέρει! Το θυμήθηκα τούτο ακούγοντας πρόσφατα μια συνέντευξη του αείμνηστου ιατρού-κλινικάρχη Γιάννη Αυγουστή!

 

         *Χρόνου φείδου! Μέχρι την επόμενη εβδομάδα, που θα έχουμε νεότερα και πικάντικα, υγιαίνετε και χαίρετε!-




Σάββατο 13 Ιουνίου 2026

ΣΤΑΒΛΟΣ......

 ΣΤΑΒΛΟΣ...ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ!





Του Γιώργου Φωτ.  Παπαδόπουλου 

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν,  βλέπετε τον χώρο του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου, στον Δαφνώνα, σήμερα.
Το Πάρκο ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον Δήμο Καμποχώρων, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, επί δημαρχίας Πολύδωρου Λαμπρινούδη και ολοκληρώθηκε το ετος 2004, επί δημαρχίας Μανώλη Κράκαρη.
Τα εγκαίνια του έγιναν το ετος 2004 από τον Υφυπουργό Μεταφορών (αείμνηστο σήμερα) Αναστάσιο Νεράτζη.
Πέραν του επιμελημένου χώρου του, διέθετε σύγχρονα, εκπαιδευτικά-ηλεκτροκίνητα, αυτοκινητάκια για μαθητές προσχολικής ηλικίας και ποδήλατα για μεγαλύτερους μαθητές,  οι οποίοι προσέρχονταν στο χώρο,  στο πλαίσιο του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 
Εκεί, δυο φορές την εβδομάδα, κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου (Οκτώβριος εως αρχές Ιουνίου) παρείχαμε τη γνώση και φροντίδα μας στους μικρούς μαθητές,  με τη συνδρομή των στελεχών της Τροχαίας Χίου, μέσα από ένα μάθημα 45 λεπτών, με θεωρητική και πρακτική εφαρμογή. Προσωπικά,  συμμετείχα στην εν λόγω δράση ως υπάλληλος του Δήμου Καμποχώρων (επί 8 έτη).
Το πάρκο επί δημοτικής Αρχής Βουρνού εντάχθηκε στις δράσεις της ΔΗΚΕΧ και υπήρχε ενεργοποίηση του.
Έκτοτε η πορεία του αγνοείται...
Σήμερα,  η δημοτική Αρχή Μαλαφή, μάλλον δεν ασχολείται με τέτοια ζητήματα. Έχοντας διανύσει το 50% της θητείας της, δεν είδαμε να μεριμνά για τέτοιου είδους δράσεις. 
Ο χώρος, τον οποίο επισκέφθηκα προχθές, είναι γεμάτος απορρίμματα, πλήρης περιττωμάτων ζώων,  ενώ μέσα βόσκει ανενόχλητη και μια αγελάδα. Η πόρτα του Πάρκου δεν φέρει λουκέτο, ειναι κατ' ουσίαν ανοικτή και μόλις ένα σκοινάκι την κρατά "αγκαλιασμένη".
Το Ελληνικό Δημόσιο δαπάνησε στο παρελθόν κάποιες δεκάδες (μάλλον εκατοντάδες) χιλιάδες Ευρώ για να το κατασκευάσει, εξοπλίσει, συντηρεί και λειτουργήσει. 
Σήμερα εγκατάλειψη στα του Δήμου, όπου γυρίσεις να δεις γύρω σου. Οι άνθρωποι ήταν απροετοίμαστοι να διοικήσουν το Δήμο, αλλά και  δίχως όραμα που να μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα. Και σαν να μην έφτανε αυτό,  δεν είναι σε θέση ούτε καν να διατηρήσουν όσα παρέλαβαν απο τους προκατόχους τους (το αυτό ίσχυε και για την προηγούμενη δημοτική Αρχή).
Οι πολίτες αναμένουν να παρέλθει τούτη η αυτοδιοικητική θητεία, ώστε να δοθεί η δυνατότητα ανάληψης των ηνίων της από ανθρώπους που θα δείξουν έργο (σε Δήμο και Περιφέρεια) βγάζοντας τον τόπο απο το τέλμα, που έχει περιέλθει τελευταία με τους παρόντες. 

Χίος, 12.06.2026



Γιώργος Φωτ.  Παπαδόπουλος







Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026

Νο 221 / 10-06-2026

 

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ (Νο 221 / 10-06-2026)





Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

          *Η έντονη δυσοσμία, που αναδύεται από τον χώρο των εγκαταστάσεων του σταθμού βιολογικού καθαρισμού, έναντι της εισόδου του αερολιμένα Χίου, είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει τους αρμόδιους της ΔΕΥΑΧ. Δυστυχώς, καμία διοίκηση μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθώσει να εξαλείψει το φαινόμενο, που υπάρχει διαχρονικά, όμως ποτέ στο σημερινό του ΄΄χάλι΄΄. Εδώ και 15 ημέρες η οσμή φτάνει μέχρι την περιοχή της Ευαγγελίστριας και το Βαρβάσι. Επίσης, τελευταία, ολοένα και συχνότερα σημειώνεται αυτό, ενώ παλαιότερα συνέβαινε 1-2 φορές το χρόνο. Νομίζω ότι, περαιτέρω ανοχή δεν μπορεί να υπάρξει και θα προβούν σε έννομες ενέργειες οι θιγόμενοι κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής.

 

         *Τα φωτιστικά σώματα, που έχουν τοποθετηθεί στο νέο πεζοδρόμιο της οδού Ιωάννη Χρήστου (στο ύψος της βορειοδυτικής πλευράς του) εδώ και μήνες ανάβουν μέχρι τις 10 το πρωί. Είναι κρίμα, μήπως πρέπει κάποιος από το Δήμο να μεταβεί στο σημείο και να τα ρυθμίσει; (εκτός εάν τα ανταποδοτικά έχουν τόσα έσοδα -από την τελευταία αύξησή τους- σε βάρος της τσέπης του φορολογούμενου πολίτη, που δεν επηρεάζεται το όποιο κόστος τους !).

 

         *Το τελευταίο διάστημα σημειώνονται παραιτήσεις σε διάφορες υπηρεσιακές θέσεις (πέραν των αιρετών) στο Δήμο Χίου. Ξεκίνησε η παραίτηση του Γενικού Γραμματέα του Δήμου, ακολούθησε η παραίτηση του Προέδρου της ΕΤΑΧ (για τη συγκεκριμένη ουδείς αντιλήφθηκε τον πραγματικό λόγο). Κατόπιν η παραίτηση του υπηρεσιακά υπεύθυνου στην πολιτική προστασία και -λίγες ημέρες μετά- του εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου στον ηλεκτροφωτισμό. Πρόσφατα, διαβάσαμε σε ειδησεογραφική ιστοσελίδα για την υποβολή παραίτησης του Διευθυντή της ΔΕΥΑΧ, ο οποίος υπηρετεί εκεί περί τα 20 χρόνια. Τι ακριβώς συμβαίνει; Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει; ΄΄Περονόσπορος έπεσε΄΄ επί δημοτικής Αρχής Μαλαφή και όλοι θέλουν να φύγουν;  

 

         *Διαβάσαμε δηλώσεις του κυβερνητικού βουλευτή περί ΄΄οργασμού αναπτυξιακών έργων΄΄ στη Χίο και η πλειοψηφία των πολιτών (που έπεσαν στην αντίληψή τους οι δηλώσεις) διερωτήθηκαν: Μα, καλά, εμείς πού ζούμε; Σε άλλο πλανήτη; Ή εμείς που ζούμε μόνιμα εδώ δεν έχουμε αντιληφθεί τι συμβαίνει ή όσοι θέλουν να έχουν λόγο για τον τόπο μας, δίχως να είναι μόνιμοι κάτοικοί του αλλά επισκέπτες! Ωστόσο, εμείς διατηρούμε στη μνήμη μας και θετικές περιόδους για τον τόπο, την περίοδο που υπήρχε συνεργασία μεταξύ των δυο βουλευτών του. Θυμόμαστε τη συνεργασία που είχαν ο Αντώνης Κοτσακάς με τον Θανάση Βαρίνο, αλλά και η Ελπίδα Τσουρή με τον Κωστή Μουσουρούλη. Σήμερα, η θεσιθηρία των κυβερνόντων δεν επιτρέπει σε κανέναν που δεν ανήκει στη στενή ομήγυρή τους (όχι απλά στο κόμμα τους, αλλά στην ομάδα τους) να αξιοποιηθεί με οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας. Και τούτο το έχουν αποδείξει και στενοί συνεργάτες των γραφείων τους…

 

         *Επειδή μιλήσαμε παραπάνω για έργα στη Χίο (που ποτέ δεν τελειώνουν, υπό την εποπτεία είτε της αυτοδιοίκησης –βλέπε δημοτικό κήπο, σχολεία, κ.α.- είτε φορέων της Πολιτείας απευθείας -βλέπε Δικαστικό Μέγαρο, Αεροδρόμιο, Φράγμα Κόρης Γεφύρι, κ.α.–) πηγαίνετε να δείτε πόσο γρήγορα και με επαγγελματισμό κατασκευάζει ο Ελληνικός Στρατός (Διεύθυνση Κατασκευών ΓΕΕΘΑ) τις νέες κατοικίες-εστίες πέριξ του στρατοπέδου Γκιάλα- Ταξιαρχίας, σε χρόνο ρεκόρ. Και ο Στρατός σε Υπουργείο της Ελληνικής Πολιτείας δεν υπάγεται; Γιατί εκεί λειτουργούν άψογα οι διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα; Μα, απλούστατα, διότι δεν εμπλέκονται πολιτικοί.... Πηγαίνετε και στη μαρίνα του Νοσοκομείου να δείτε πόσο γρήγορα προχωρά το έργο από ιδιώτη. Όπου εμπλέκονται πολιτικοί και Δημόσιο, εκεί αραμπάς…  Πηγαίνετε στην Ταξιαρχία να δείτε ένα έργο που έγινε μέσα σε λίγους μήνες και είναι στην ίδια σχεδόν κατάσταση με το Δικαστικό Μέγαρο που χτίζεται δίπλα εδώ και …12 χρόνια!!! Κατά τα άλλα, η ΝΔ είναι υπέρ των ιδιωτών, αλλά ένα δημόσιο έργο (που αναλαμβάνουν ιδιώτες εργολάβοι) στη Χίο δεν αξιώθηκε να παραδώσει στα 7 χρόνια διακυβέρνησής της!

 

         *Κάποιοι προτρέχουν και εξαγγέλλουν θέματα, δίχως προηγουμένως να έχουν προνοήσει τι χρειάζεται. Πολλές φορές έχουμε γράψει για τον λιμένα Μεστών ότι πρέπει να αξιοποιηθεί και να υπάρξουν περισσότερα δρομολόγια πλοίων εκεί. Μάλιστα, τη θερινή περίοδο θα μπορούσαν τα μισά δρομολόγια να εκτελούνται από τον λιμένα Μεστών υποχρεωτικά. Όμως, για να κάνεις κάτι τέτοιο πρέπει να έχεις προβλέψει: 1). να υπάρχει μεταφορικό μέσο (λεωφορεία- πούλμαν) που θα μεταφέρουν τους επιβάτες από και προς το λιμάνι,  2). καθορισμένος χώρος μόνιμης στάθμευσης οχημάτων, 3) Στεγασμένος χώρος μικρής παραμονής, με νερό, τουαλέτα και τηλέφωνο. Αυτά ο Δήμος Χίου τα προέβλεψε; Τι έπραξε  (η προηγούμενη και η παρούσα) δημοτική Αρχή; Το να εξαγγέλλεις απλά την προσθήκη ενός ακόμη δρομολογίου, δίχως να έχεις προβλέψει τις υποδομές του λιμένα, δεν περιποιεί τιμή, ούτε αιτία καγχασμού. Επίσης, πρέπει να είναι κάποιος περισσότερο προσεκτικός όταν μιλά για τέτοια θέματα: Για να ταξιδέψεις από το Λαύριο απαιτείται οδικώς από το κέντρο της Αθήνας περί την μια ώρα. Επίσης, από τον λιμένα Μεστών προς την πόλη-Βροντάδο, κλπ, άλλη μια. Εάν το δρομολόγιο Λαύριο- Μεστά είναι περί τις έξι ώρες και θέλεις άλλες δυο για να πας, αλλά και να φύγεις από τα λιμάνια, συνολικά απαιτούνται οκτώ ώρες. Τότε, γιατί να μην ταξιδέψει κάποιος απευθείας από τον Πειραιά προς το κεντρικό λιμάνι της Χίου που είναι 8 ώρες ταξίδι; Για να παγιωθεί και καθιερωθεί ένα δρομολόγιο στο λιμάνι των Μεστών, πρέπει να δοθεί κίνητρο στον επιβάτη και αυτό είναι π.χ. το δρομολόγιο να είναι ημερήσιο, δηλαδή να ξεκινά πρωί ή μεσημέρι και να φτάνει στη Χίο ημέρα, ώστε να μην απαιτείται να πάρει καμπίνα. Εάν φτάνει μεσάνυχτα ή ξημερώματα ή φεύγει τις ίδιες ώρες, γιατί να ταξιδέψει από Λαύριο προς Μεστά; Αυτά τα σκέφτηκαν όσοι πανηγύριζαν, με πληθώρα ανακοινώσεων στον τοπικό Τύπο, ή δεν αντιλήφθηκαν ότι ο κόσμος γελά με όσα επικαλούνται ως επιτυχία;

 

         *Μιας δε και μιλάμε για μεταφορά επιβατών, οδικό δίκτυο, κλπ. προς Μεστά, να πούμε ότι, ωραίος έγινε ο δρόμος Χίου- Μεστών (με νέα ασφαλτόστρωση σε αρκετά σημεία του, αλλά και ανάπτυξη των πρανών, έργο που εκτελεί η Περιφέρεια), όμως στη νέα ασφαλτόστρωση δεν έχει γίνει διαγράμμισή του (τουλάχιστον στην περιοχή Θολοποταμίου εδώ και ένα χρόνο), με αποτέλεσμα οι οδηγοί να δυσκολεύονται τις βραδινές ώρες να διακρίνουν τα όρια του οδοστρώματος. Ας το κοιτάξει άμεσα η Περιφέρεια, να γίνει η διαγράμμιση πριν τα μέσα του καλοκαιριού που ο όγκος των διερχόμενων οχημάτων αυξάνει.

 

         *Τάδε έφη συμπολίτης μας: Ο Δήμαρχος πήγε και μίλησε πριν ημέρες στο συνέδριο για το Πράσινο Ταμείο- Πράσινη ανάπτυξη, αλλά δεν μας είπε πότε και πως θα αξιοποιήσει το κτίριο της οδού Μιχ. Λιβανού 48, που αγόρασε ο Δήμος (επί δημοτικής Αρχής Βουρνού)  με χρήματα του Πράσινου Ταμείου και προόριζε για Κέντρο Νεότητας, ΚΔΑΠ ή κάτι αντίστοιχο. Προσωπικά, είχα προτείνει να μεταφερθεί εκεί το 6ο Νηπιαγωγείο Χίου, το οποίο στεγάζεται στο υπόγειο του 2ου Νηπιαγωγείου, περί τα 150 νοτιότερά του (Ευαγγελίστρια). Και τούτο διότι είναι στην ίδια περιοχή. Πρόκειται για άλλο ένα έργο της δημοτικής Αρχής Βουρνού που δεν κατόρθωσαν να προχωρήσουν οι επόμενοι. Μήπως, τελικά, πρέπει να επανέλθει ο Μανώλης, ώστε να συνεχίσουμε το έργο που αφήσαμε στη μέση το 2019; Πολλοί το λένε και το ζητούν, εγώ το ακούω συνεχώς όπου πηγαίνω. Ο καιρός θα δείξει…

 

         *Πολλοί συμπολίτες μας διαμαρτύρονται για την κατάσταση που επικρατεί στην παραλία Κονταρίου, που μεταβαίνουν πολλές οικογένειες με παιδιά, αλλά και ηλικιωμένοι, ως λουόμενοι και βρίσκονται μπροστά σε μια εικόνα εγκατάλειψης. Καταρχάς, οι εργασίες που έγιναν καθιστούν δυσχερή την παραμονή στο έδαφος (σε στάση είτε οκλαδόν είτε πρηνηδόν). Έπειτα, είναι 10 Ιουνίου και ακόμη δεν έχει μπει μια αλλαξιέρα για τον κόσμο και μια βρύση να μπορεί να ξεπλένεται. Τόσο δύσκολο είναι; Αυτά κάθε χρόνο τα έκανε μέσα στον Μάιο η ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΗ εταιρεία του Δήμου, η οποία εισπράττει και τα ενοίκια από τη μίσθωση των παραλιών και οφείλει να παρέχει (ανταποδοτικά προς τους πολίτες) αξιοπρεπείς συνθήκες στις παραλίες του Δήμου.

 

         *Για τον νέο χώρο άθλησης και αναψυχής στα Λιβάδια, κοντά στο Βούρειο, γράψαμε και άλλες φορές. Ο χώρος δεν έχει παραδοθεί και δεν λένε από το Δήμο πότε θα παραδοθεί. Ωστόσο, εάν δεν έχει γίνει διοικητική παραλαβή του έργου θεωρείται εργοτάξιο. Κι όμως, έχουν σημειωθεί βανδαλισμοί στο χώρο, μπαίνουν μηχανάκια, νεαροί χρησιμοποιούν σπρέι στους τοίχους ενώ έχουν προξενήσει και φθορές σε κατασκευές. Τι προτίθεται να κάνει ο Δήμος για όλα αυτά; Πότε θα παραδοθεί το έργο; Τι θα γίνει με τους βανδαλισμούς; Γιατί δεν εφαρμόζει την προβλεπόμενη διαδικασία, να τοποθετήσει κάμερες ασφαλείας στο χώρο του, ώστε επί 24ώρου βάσεως να ελέγχεται ποιος μπαίνει και τι κάνει εκεί, ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες; Το πώς αντιμετωπίζει σήμερα ο Δήμος π.χ. τα κρούσματα βανδαλισμού στον χώρο αυτό, προμηνύει πως θα φερθεί και όταν παραδοθεί ο δημοτικός κήπος, ο οποίος κατά τη νύκτα θα είναι ανοικτός. Εκεί, εάν δεν μπουν κάμερες, περιμένετε να δείτε λίγο μετά την παράδοση του έργου τι έχει να γίνει; Ασχολείται κανείς με όλα αυτά ή ΄δεν βαριέσαι αδελφέ΄;

 

         *Στο επόμενο σημείωμά μας, μεταξύ άλλων, θα ακολουθήσει σχολιασμός επί δημόσιας συνέντευξης του Δημάρχου σε δημοσιογραφικό διαδικτυακό κανάλι. Μέχρι τότε υγεία και χαρά, υπομονή και αγάπη προς όλους! Χαίρετε!-

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2026

Η ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ

 

ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ Η ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ






Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

 

Στο παρόν δημοσίευμα θα θέσουμε δύο πολύ σοβαρά ζητήματα, που οφείλει ο Δήμος Χίου να δει άμεσα και με μεγάλη υπευθυνότητα:

        Το πρώτο έχει να κάνει με την διάσπαρτη απόρριψη τμημάτων αμιάντου (ελενίτ) σε διάφορα σημεία του νησιού (χωράφια, πλησίον χειμάρρων- όπως π.χ. σε σημεία στο Χαλκειός, ακόμη και πλησίον κάδων απορριμμάτων- όπως π.χ. στην οδό Αντωνοπούλου στα Λιβάδια). Τα ελενίτ και γενικότερα τα προϊόντα που περιέχουν αμίαντο είναι καρκινογόνα, δεν πρέπει να τα μετακινεί κάποιος δίχως κατάλληλο εξοπλισμό (γάντια, μάσκα, κλπ) διότι με την τριβή τους απομακρύνονται στοιχεία που καταστρέφουν τους πνεύμονες του ανθρώπου. Κι όμως, ουδείς ασχολείται από τον Δήμο (ή την Περιφέρεια) να απομακρυνθούν όσα τέτοια προϊόντα έχουν συγκεντρωθεί από ιδιώτες σε διάφορούς χώρους (λόγω απομάκρυνσης των ελενίτ) και να αποσταλούν με ειδική αποστολή σε ειδικό χώρο εναπόθεσής τους στη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα ζοφερό σημείο που οφείλουν οι αιρετοί του τόπου να ενσκήψουν. Γνωρίζω ότι, για το θέμα αυτό κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση ο βουλευτής Σταύρος Μιχαηλίδης πριν 1-2 έτη, αλλά ουδεμία άλλη ενεργοποίηση υπήρξε από πλευράς Πολιτείας ή τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα προϊόντα αυτά βρίσκονται ακόμη και δίπλα σε κάδους απορριμμάτων και είναι επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία. Θα πράξει κάτι άμεσα ο Δήμος; Γιατί δεν αναλαμβάνει μια πρωτοβουλία, μέσω του ΦΟΔΣΑ Βορ. Αιγαίου (ανακύκλωση), να συνεργαστεί με την εξουσιοδοτημένη εταιρία, ώστε να μεταφερθεί ο υπάρχων αμίαντος από το νησί μας στο προβλεπόμενο σημείο εναπόθεσής του στη Θεσσαλονίκη; Τι θα γίνει με το υλικό που υπάρχει πλησίον των κάδων στον οδό Αντωνοπούλου (Λιβάδια) και αλλού;

        Το δεύτερο έχει να κάνει με το γνωστό έθιμο του ρουκετοπόλεμου και τις συνέπειές του. Όπως γνωρίζουν οι παλαιότεροι, εφόσον το έθιμο δεν νομιμοποιείται και λειτουργεί ανεξέλεγκτα, θα υπάρχουν τραυματισμοί (ακόμη και πολύ σοβαροί), ενώ στο παρελθόν υπήρξαν και θάνατοι ανθρώπων. Παρά ταύτα εξακολουθούν κάποιοι και είναι στον ΄΄κόσμο΄΄ τους, μη παίρνοντας πρωτοβουλίες για την ασφαλή διατήρηση και εποπτεία του από κάποιο επίσημο (μάλλον αυτοδιοικητικό) φορέα. Και γεννάται τώρα το εξής ερώτημα: Εάν το έθιμο δεν είναι νόμιμο και εάν ο Δήμος δεν έχει εμπλοκή σε όλο αυτό, πως κάθε χρόνο διαθέτει περί τις 30.000 Ευρώ για να ΄΄ντύσει΄΄ ιδιοκτησίες (που δεν του ανήκουν) με συρματοπλέγματα; Και εάν δεν έχει σχέση ο Δήμος και δεν εμπλέκεται στο έθιμο, γιατί επικεφαλής της παρέλασης των ρουκετατζήδων τίθεται ο Δήμαρχος; Ας σοβαρευτούμε, λοιπόν. Ο Δήμος, από τη στιγμή που διαθέτει χρήματα από τον προϋπολογισμό του για το έθιμο (το οποίο και διαφημίζει εντός και εκτός Ελλάδος) οφείλει να είναι υπεύθυνος και για την ομαλή διεξαγωγή και την ασφάλεια των κατοίκων- ενοριτών- προσκυνητών που μεταβαίνουν στους Ιερούς Ναούς της Παναγίας Ερειθιανής και Αγίου Μάρκου Βροντάδου για την τελετή της Αναστάσεως. Και σε περίπτωση που υπάρξει τραυματισμός ή σοβαρή βλάβη στην υγεία κάποιου, έχει την ηθική υποχρέωση να συνδράμει και να αποζημιώσει τους παθόντες. Ειδικά φέτος, εκτός από τους τραυματισμούς των παιδιών που συμμετείχαν στην παρασκευή των ρουκετών, υπήρξε σοβαρότατος τραυματισμός συμπολίτισσάς μας τη βραδιά της Ανάστασης. Ο Δήμος έχει την υποχρέωση να αποζημιώσει πλήρως την εμπερίστατη συμπολίτισσά μας, όπως και να συνδράμει οικονομικά τις οικογένειες των παιδιών που τραυματίστηκαν. Ειδάλλως, ας μην ξανασυμμετάσχει στη διοργάνωση του εθίμου παντοιοτρόπως, ούτε στην προστασία των ακινήτων, ούτε στη διαφήμιση του. Δεν μπορεί κάποιοι να τα έχουν καλά ΄΄και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ΄΄…! Ή συνεχίζεται το έθιμο με υπευθυνότητα και οργάνωση (υπό δημόσιο φορέα εποπτείας) ή σταματά! Εδώ, μέση λύση δεν υπάρχει. Ούτε συμβιβασμοί, όταν τίθενται ζητήματα υγείας και σωματικής ακεραιότητας ανθρώπων. Τελεία και παύλα!-

Τρίτη 2 Ιουνίου 2026

ΓΙΑΤΡΟΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΝΑΥΤΗ - ΙΟΥΝΗΣ 2026

 






ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΝΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΙΟΥΝΗ 2026

 

Ενημερώνουμε την Ναυτική Οικογένεια της Χίου, ότι ο Γιατρός στον Οίκο

Ναύτη Χίου για τον Μήνα Ιούνη θα είναι στις ακόλουθες ημερομηνίες:

 

Παρασκευή 5 Ιούνη 2026

Δευτέρα      8 Ιούνη 2026

Δευτέρα    15 Ιούνη 2026

Δευτερα    22 Ιούνη 2026

 

Για κλείσιμο ραντεβού καλείται στο τηλέφωνο                     22710 44468 ,

διευκρινίζοντας ότι ζητάτε ραντεβού για τον γιατρό στον Οίκο Ναύτη

Χίου.

 

Παρακαλούμε να ενημερώσετε συναδέλφους μας,

Καλό Μήνα με υγεία και καλές ειδήσεις.

 

Με Συναδελφικούς χαιρετισμούς

 

ΠΕΣΝΑΤ ΧΙΟΥ