Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

«Ο Μανώλης ο Φύσσας χρίσθηκε Αναγνώστης»

Λαγκαδα 01-07-2021
Είναι γεγονός ότι εγώ στα θρησκευτικά έπαιρνα και παίρνω μηδέν διότι δεν γνωρίζω ούτε τα βασικά. Μάλιστα μια φορά που ήτανε να κοινωνήσω πήγα κι στήθηκα μπροστά στην Ωραία Πύλη για την κοινωνία όταν ο ιερέας έλεγε τα Σα εκ των Σων αντί του σωστού Μετά φόβου Θεού. Αντε τώρα εγώ να καταλάβω την διαφορά του Αναγνώστη με τον Ψάλτη. Έλαχα λοιπόν την 1/07/2021 στο εξωκλήσι των Αγίων Αναργύρων να παρακολουθώ την Θεία Λειτουργία όπου χοροστατούσε ο Σεβασμιότατος Χίου , Ψαρών , Οινουσσών και Καρδαμύλων Μάρκος μαζί με τέσσερεις καλογεροπαπάδες και ένα διάκο. Στο ψαλτήρι είχε πολλούς και μέσα στους πολλούς ήτο και ο Φύσσας. Όλα καλά κι ευλογημένα. Λίγο πριν το διευκώ ο Σεβασμιότατος βγάζει λόγο που εξυμνούσε τον Φύσσα και τον καλούσε κοντά του να τον χρίσει Αναγνώστη.
Είναι γνωστό σε όσους γνωρίζουν τον Φύσσα ότι ανήκει στους βαθιά θρησκευόμενους και ότι είναι συνέχεια στο ψαλτήρι. Είναι ακόμη γνωστό σε όσους γνωρίζουν τον Φύσσα ότι αν υπήρχε δικαιοσύνη αντίς για Αναγνώστη έπρεπε να χριστεί Άγιος μιας και η αγάπη του για τον συνάνθρωπο είναι απίστευτη . Όσο για τα έργα του θα τα ζήλευαν πολλοί απ αυτούς που αποκαλούνται Παναγιώτατοι. Ο Μανώλης με βαθιά συγκίνηση πλησίασε τον Σεβασμιότατο γονάτισε μπροστά του. Μετά το γονάτισμα και εν μέσω τεσσάρων παπάδων και ενός διάκου ο Σεβασμιότατος του έκοψε μια τούφα από τα λιγοστά μαλλιά του και τον έχρισε Αναγνώστη . Άξιος - Άξιος εφώναζε το πλήθος των πιστών. Εγώ είχα μείνει αποσβολωμένος . Για μένα όλα αυτά ήταν Τουρκία. Είπαμε στα θρησκευτικά παίρνω μηδέν . Τι άξιος για αναγνώστης έλεγα εγώ.
Άξιος για Άγιος έπρεπε να χρησθεί γιατί ο Μανώλης Γεωργίου Φύσσας μόνο για Άγιος κάνει. Φίλε Μανώλη , μπορεί να μην ανήκω και να μην συμμετέχω σ αυτές τις τελετές όμως χάρηκα με την χαρά σου και νοιώθω περήφανος για την φιλία μας.
Αλέξανδρος Εμμ. Καραμούζος Πλοίαρχος Ε.Ν

30 σχόλια:

  1. ΑΞΙΟΣ - ΑΞΙΟΣ - ΑΞΙΟΣ ο Αδερφός μας ΜΑΝΩΛΗΣ ΦΥΣΣΑΣ, σε μια σεμνή τελετή δια χειροθεσίας του Μητροπολίτη Χίου κ. Μάρκου έλαβε τον τίτλο τιμής και τον Βαθμό του Αναγνώστη... Άξιος κάθε τιμής και Σεβασμού ο Ταπεινός μα Φωτισμένος Αδερφός μας. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτό έλαβε χώρα στην Λαγκάδα ...το Αραξοβόλι των Λογισμών μας .... ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΔΕΡΦΕ ....!!!
    Χίλια Μπράβο στον Αδερφό μας καπετάν Αλέκο Εμμ. Καραμούζο για το υπέροχο - Απλό και Αληθινό κείμενο, βγαλμένο μέσα από την Ψυχή του ...

    Kαπετάν Μιχάλης Καριάμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. καπετάν Μιχάλης Καριάμης Πανάξιος και καλοστέριοτος ο Αδελφός Εμμανουήλ στα νέα του καθήκοντα.... Καληνύχτα σας Αδελφέ Καπετάνιε μου!!! Σας ευχαριστώ πολύ για την επισήμανση!!!

    Ιωάννης Παπαστρατής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ourania Tora - Αργυρω Κατσιαρη - Nikolaos Koronaios - Anastasia Lik
    Νικος Μιμαρος - Ευγενία Μαρία Κώττη - Voula Fikia - Αργύρης-Δέσποινα Λυκουρίνα - Kriti Hatzopoulos - Despina Rts Ritsou - Nicholas D. Chatzimanolis - Markos Kountouroudas - Irene Kosmakis - Diamantis Boulis - Ρηγαινα Παππη - Ιάσμη Χαλλιορή - Γρηγόρης Πολίτης - Michael Kafantaris - αγγελικη ρεβη - Κωνσταντίνα Τζούγα - Ioannis Kontos - Kyriakoula Melis - Varvara Deli - Αγγελική Καμπούρη Συράκη - Litsa Lykou - Γιώργος Τσίγκος'- Παραμεριτης Ευαγγ. -

    ΑΞΙΟΣ!!! ΑΞΙΟΣ!!! ΑΞΙΟΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. Κύριε Μανώλη μου νάσαι άξιος με τη χάρη του Θεού

    Giannis Mpournias

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. Άξιος κ.Μανώλη .Η Παναγία μας να σε προστατεύει εσένα και την οικογένεια σου.

    Κωνσταντίνος Σιταράς

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  6. Άξιος και ευλογημένος να είστε κύριε Φυσσα!

    Rena Papadopoulou

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. Άξιος!!Θερμά συγχαρητήρια στον ταπεινό, ακούραστο εργάτη του πνεύματος και της ηθικής τών αξιών της ζωής!!Άνθρωπος!! Με όλη τη σημασία της

    Ιάσμη Χαλλιορή

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. "Άσω το Κυρίω εν τη ζωή μου"
    "ΕΥΛΟΓΕΙ, η ψυχή μου, τον Κύριον. Κύριε ο Θεός μου, εμεγαλύνθης σφόδρα, εξομολόγησιν και μεγαλοπρέπειαν ενεδύσω 2 αναβαλλόμενος φως ως ιμάτιον, εκτείνων τον ουρανόν ωσεί δέρριν• 3 ο στεγάζων εν ύδασι τα υπερωα αυτού, ο τιθείς νέφη την επίβασιν αυτού, ο περιπατών επί πτερύγων ανέμων• 4 ο ποιών τους αγγέλους αυτού πνεύματα και τους λειτουργούς αυτού πυρός φλόγα. 5 ο θεμελιών την γην επί την ασφάλειαν αυτής, ου κλιθήσεται εις τον αιώνα του αιώνος. 6 άβυσσος ως ιμάτιον το περιβόλαιον αυτού, επί των ορέων στήσονται ύδατα• 7 από επιτιμήσεώς σου φεύξονται, από φωνής βροντής σου δειλιάσουσιν. 8 αναβαίνουσιν όρη και καταβαίνουσι πεδία εις τον τόπον ον εθεμελίωσας αυτά• 9 όριον έθου, ό ου παρελεύσονται, ουδέ επιστρέψουσι καλύψαι την γην. 10 ο εξαποστέλλων πηγάς εν φάραγξιν, ανά μέσον των ορέων διελεύσονται ύδατα• 11 ποτιούσι πάντα τα θηρία του αγρού, προσδέξονται όναγροι εις δίψαν αυτών• 12 επ ‘ αυτά τα πετεινά του ουρανού κατασκηνώσει, εκ μέσου των πετρών δώσουσι φωνήν. 13 ποτίζων όρη εκ των υπερώων αυτού, από καρπού των έργων σου χορτασθήσεται η γη. 14 ο εξανατέλλων χόρτον τοις κτήνεσι και χλόην τη δουλεία των ανθρώπων του εξαγαγείν άρτον εκ της γης• 15 και οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου του ιλαρύναι πρόσωπον εν ελαίω, και άρτος καρδίαν ανθρώπου στηρίζει. 16 χορτασθήσονται τα ξύλα του πεδίου, αι κέδροι του Λιβάνου, ας εφύτευσας. 17 εκεί στρουθία εννοσσεύσουσι, του ερωδιού η οικία ηγείται αυτών. 18 όρη τα υψηλά ταις ελάφοις, πέτρα καταφυγή τοις λαγωοίς. 19 εποίησε σελήνην εις καιρούς, ο ήλιος έγνω την δύσιν αυτού. 20 έθου σκότος, και εγένετο νύξ• εν αυτη διελεύσονται πάντα τα θηρία του δρυμού. 21 σκύμνοι ωρυόμενοι του αρπάσαι και ζητήσαι παρά τω Θεω βρώσιν αυτοίς. 22 ανέτειλεν ο ήλιος, και συνήχθησαν και εις τας μάνδρας αυτών κοιτασθήσονται. 23 εξελεύσεται άνθρωπος επί το έργον αυτού και επί την εργασίαν αυτού έως εσπέρας. 24 ως εμεγαλύνθη τα έργα σου, Κύριε• πάντα εν σοφία εποίησας, επληρώθη η γη της κτίσεώς σου. 25 αύτη η θάλασσα η μεγάλη και ευρύχωρος, εκεί ερπετά, ων ουκ έστιν αριθμός, ζωα μικρά μετά μεγάλων• 26 εκεί πλοία διαπορεύονται, δράκων ούτος, ον έπλασας εμπαίζειν αυτη. 27 πάντα προς σε προσδοκώσι, δούναι την τροφήν αυτών εις εύκαιρον. 28 δόντος σου αυτοίς συλλέξουσιν, ανοίξαντός σου την χείρα, τα σύμπαντα πλησθήσονται χρηστότητος. 29 αποστρέψαντος δε σου το πρόσωπον ταραχθήσονται• αντανελείς το πνεύμα αυτών, και εκλείψουσι και εις τον χουν αυτών επιστρέψουσιν. 30 εξαποστελείς το πνεύμά σου, και κτισθήσονται, και ανακαινιείς το πρόσωπον της γης. 31 ήτω η δόξα Κυρίου εις τους αιώνας, ευφρανθήσεται Κύριος επί τοις έργοις αυτού• 32 ο επιβλέπων επί την γην και ποιών αυτήν τρέμειν, ο απτόμενος των ορέων και καπνίζονται. 33 άσω τω Κυρίω εν τη ζωή μου, ψαλώ τω Θεω μου έως υπάρχω• 34 ηδυνθείη αυτω η διαλογή μου, εγώ δε ευφρανθήσομαι επί τω Κυρίω. 35 εκλείποιεν αμαρτωλοί από της γης και άνομοι, ωστε μη υπάρχειν αυτούς. ευλόγει, η ψυχή μου, τον Κύριον."

    Ο ΘΕΟΣ να σε περιζωνύει Μ ε δύναμη και απο του Αλάστωρ την σαγήνη της υπερηφάνειας …..
    Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τώ αμαρτωλώ και ελέησόν με.

    Καμάρης Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  9. Δεν είναι πολλές μέρες πριν που η μητέρα μου μου είπε ότι ο ξάδερφος Μανώλης θα αγιάσει!!!!!
    Συγχαρητήρια αγαπητέ μας Μανώλη! Να είσαι γερος να κανεις αυτό που αγαπάς!!!

    Basw Merousi

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  10. Όχι απλά άξιος αλλά Πανάξιος!!!!

    Ευαγγελία Τσικουδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  11. Άξιος ο κ. Μανώλης με όλη την έννοια της λέξης αλλά και άξιος φίλος κι εσείς καπετάν Αλέκο που μας τον γνωρίσατε!

    Ioanna Lemoniadou

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  12. Άξιος αναγνώστης αλλά διακρίνω και μια ζήλια

    Tourliotis Dimitris

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  13. Άξιος. Μπράβο Μανώλη είσαι ξεχωριστός...!!!

    Dimitris Kafetzis

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  14. ΚΥΡΙΕ Μανώλη,αξιος!!!Τυχεροι οι Alexander karamouzos και Μιχαλης Καριαμης που σας έχουν φιλο,αλλα και εμείς που σας εχουμε γειτονα!

    Σίμος Βυζανιάρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  15. Προσωπικά έπαιρνα πολύ καλό βαθμό στα θρησκευτικά , μια και η μητέρα μου καταγόταν από μεγάλο παπαδοσογο και αντί να μου διαβάζει παραμύθια , μου διάβαζε βίους Αγίων όταν ήμουν μικρή . Όσο περνούσαν τα χρόνια άρχισα να έχω πολλές απορίες και ήταν δύσκολο να βρω απαντήσεις . Με τον Μανώλη γίναμε διαδικτυακοί φίλοι στις 8 Σεπτεμβρίου του 2018 και έχουμε ανταλλάξει πολλές σκεψεις απο τότε . Εγώ έκανα τις ερωτήσεις και εκείνος κατάφερνε να μου δίνει τις απαντήσεις που έψαχνα . Δεν έχω σβήσει κανένα μήνυμα του , που και που τα ξαναδιαβάζω . Αυτά που έχουν μείνει ζωντανά στο μυαλό μου είναι ότι ‘’ για να μπορείς ν’αγαπας , πρέπει να είσαι ελεύθερος ‘’ . Έχουμε μεγαλώσει με τον φόβο ότι ο Θεός θα μας τιμωρήσει , αν δεν ακολουθησουμε τους νόμους της εκκλησίας . Ήταν σαν να απελευθέρωσαν την ψυχή μου τα λόγια του Μανώλη …. ‘’ για να μπορείς ν’αγαπας , πρέπει να είσαι ελεύθερος ‘’ . Επίσης μου έγραψε ότι νιώθει μεγάλη χαρά όταν ανοίγουν οι καρδιές και οι άνθρωποι κοινωνούν μεταξύ τους αυθόρμητα και ειλικρινά . Είναι κι αυτό κοινωνία .
    Μανώλη Φύσσα δεν έχουμε συναντηθεί ποτε , ομως η εκτίμηση που σου έχω είναι μέγιστη . Είσαι πραγματικά Άξιος και εύχομαι να είσαι καλά και να μας φωτίζεις !!!

    Markella Kyros

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  16. Μανώλη μου συγκινημένος !!!!!!!
    Μα να σου κόψουν Μαλιά πώς το επέτρεψες, πώς το άντεξες......

    Ενας Πανωμεριτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  17. ΑΞΙΟΣ ΑΞΙΟΣ ΑΞΙΟΣ,
    Ο αγαπητος φιλος και συναδελφος, απο τοτε που τον γνωρισα μου εδωσε την εντυπωση του κοσμοκαλογερου, να λοιπον που ηρθε η ωρα, να δικαιωθω

    Diamantis Boulis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Markella Lyra - - - Αξιος αλλα το αναγνωστης δεν ξερω τι είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Symeon Komninos - - - Καλημέρα σας Κε Φύσσα. Πάντα Αξιος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  20. Πάντα Άξιος για το οφίκιο,δεν το ήξερα. να χαίρεσαι τον φίλο σου Αλέξανδρε.

    π. Γεώργιος Γεώργαλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Varvara Deli - - ΑΞΙΟΣ ΑΞΙΟΣ ΑΞΙΟΣ!!! ΤΙΜΗ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΦΙΛΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  22. Eεμμανουήλ του αξιωτάτου και ευλαβεστάτου Αναγνώστου
    Πολλά τα έτη!

    Georges Panayotopoulos

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  23. Πολύ όμορφο κείμενο γραμμένο με Αγάπη και Καμάρι . Το έχω διαβάσει , έχω κάνει και μακροσκελές σχόλιο στο προφίλ του Αλεξανδρου . Σ’αυτο το σχόλιο ξέχασα να γράψω ότι ο Μανώλης είναι θρησκευόμενος και όχι θρησκόληπτος . Μεγάλη διαφορά . Είναι τόσο όμορφο να πιστεύεις στην θρησκεία , όταν την διαβάζεις και την μαθαίνεις . Διαφορετικά είσαι γεμάτος φοβίες , γίνεσαι φανατικός σε κάτι που δεν καταλαβαίνεις …. κάτι που κάνει κακό στην ψυχή σου . Όπως λέει ο Μανώλης πολύ σωστά
    ‘’ για να μπορείς ν’αγαπας , πρέπει να είσαι ελεύθερος ‘’ . Θρησκεία = Αγάπη

    Markella Kyros

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  24. ΜΑΣ ΤΙΜΑ Η ΦΙΛΙΑ ΤΟΥ! ΓΕΡΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ! ΑΞΙΟΣ!

    Aggeliki Syrri Stefanidou

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  25. Άξιος ! Είμαι υπερήφανη για τη γνωριμία και τη φιλία μας . Άνθρωποι τέτοιοι σπανίζουν

    Aliki Panagiotopoulou Fragkou

    ΑπάντησηΔιαγραφή