(Τα
παρακάτω δεν πρέπει να θεωρηθούν ως υπερβολικά, είναι η συνήθης εργασία κάθε Πλοιάρχου, είναι η ρουτίνα του, είναι οι εργασίες αυτές όπου εκτελούνται από εκείνον και από το πλήρωμά του για να πάνε όλα κατ’ ευχή )
Από χθες ο Καπετάνιος είχε αφήσει οδηγία να τον ειδοποιήσουν σε κάποιο στίγμα
με σημάδι πάνω στο χάρτη και εγγραφή μέσα στο βιβλίο. Night order book ( Νάϊτ-όρντερ-μπουκ ). Αυτό
το στίγμα ήταν για το εγερτήριο
ξύπνημά
του (μαρτύριο θέλω να πω).
Ο καφές πολυβρασμένος, ανάριος, με χωρίς καϊμάκι περιμένει την Γέφυρα, ψημένος
από τον Ναύτη της 12-4.
Να ειδοποιηθούν παράλληλα Αος και Βος Μηχανικός σε είκοσι λεπτά
έχουμε
αλλαγή πετρελαίων και λειτουργία βοηθητικών μηχανημάτων.
Δοκιμή τηλεφώνων και ενδοσυνεννόησης Γεφύρας-Μηχανοστασίου.
Από μέρες λειτουργούν και επανατσεκάρονται GYRO, GPs, SATELLITE, LORAN, DECCA, RADAR ( ΑRPA ) τίθονται
σε λειτουργία το εφεδρικό RADAR, το Βυθόμετρο και ο Πορειογράφος.
Από το VHF καλούμαι στο 71 κανάλι το ``ΑΓΑΠΗ `` Port control , Αγάπη port control from m/v `FILOTIMO` F-I-S-I (Είναι
τα διεθνή διακριτικά του πλοίου. Μας απαντούν να αγκυροβολήσουμε μέχρι 6ης πρωινής.
Να ειδοποιηθούν Υποπλοίαρχος και Ναύκληρος για το φουντάρισμα.
Έλεγχος και επιλογή σημείου αγκυροβολίας.
Δοκιμή σεννενοήσεως πλώρης πρύμης.
Σπάσιμο τσιμέντων, απελευθέρωση αγκυρών. Προετοιμασία δεξιάς αγκύρας.
Η Βάρδια της μηχανής αναφέρει στις γραμμές τρέχει καύσιμο ντίζελ.
Δοκιμή μηχανής με διάφορες κινήσεις του τηλεγράφου.
«Πέρας ταξειδίου» Αναγράφετε εις το καθαρό ημερολόγιο η ώρα και όλα τα στοιχεία
του ταξιδιού (Ημερομηνία, Μίλια, Ώρες πλεύσιμες).
Έγερσης Ασυρματιστού.
Αποστολή επιστολής ετοιμότητος τηλεγραφικός (Notice of readiness).
Αγκυροβολία. Επιθεώρησης ακριβούς στίγματος, έλεγχος βυθισμάτων.
Σταματάμε Πορειογράφο, Βυθόμετρο, Αρπα, και τις λοιπές συσκευές,
κρατάμε
ΟΝ εκείνα που χρειάζονται.
καράβι εν πλω
Συνεχίζονται φυλακές (Γεφύρας και Μηχανής).
Αναφορά στο ``ΑΓΑΠΗ`` πόρτ-κοντρόλ την ακριβή ώρα αφίξεως, την
ακριβή
ώρα αγκυροβολίας, την ακριβή ποσότητα μεταφερομένων πετρελαιοειδών, την ακριβή
ποσότητα φορτίου και το είδος. Το λιμάνι αναχωρήσεως και πότε έφυγες από εκεί,
την Εθνικότητα του πλοίου, το μήκος του, το πλάτος του, το βύθισμά του, το ύψος
εξάλων το ακριβές πλήρωμα και την εθνικότητα καθενός, επίσης σε ρωτούν αν
υπάρχουν επιβάτες ή λαθρεπιβάτες εις το πλοίο, ποιος είναι ο Πράκτορας εδώ και
που θα πας μετά.
-Παρακαλούμε συνεχή ακρόαση εις το 16 κανάλι.
Με το φως της ημέρας, έγερση του πληρώματος.
Από το καπούνι και το πούπι βγάλσιμο κάβων.
Προετοιμασία σκάλα Πλοηγού από δεξιά ένα μέτρο πάνω από το νερό.
(Χειραγωγοί,
φως ,σωσίβια κουλούρα, ιβιλάι, μπαρούμα και όλα καθαρά)
Κομπλάρισμα και βυράρισμα αγκύρας.
Να έλθει τιμονιέρης στην Γέφυρα.
Επαναλειτουργία Ναυτιλιακών οργάνων.
Άφιξης Πλοηγού, με την πιλοτίνα
Ο Ανθ/ρχος κατεβαίνει από την Γέφυρα μεταφέροντας μία κούτα τσιγάρα
για
την παραλαβή του Πλοηγού.
-Καλημέρα , παρακαλώ μου λέτε το όνομά σας.(Κάπτεν.............)
Τι θα πάρετε;
Ο
Πλοηγός: Θα προτιμούσα λίγο τσάι μαύρο προς το ξανθό, με φρυγανιές,
τοστ,
βούτυρο, μαρμελάδα βερίκοκο και λίγο γάλα ζεστό, αυτά.
Ο
Πλοίαρχος: Στη Μηχανή ρέει ντίζελ, η προπέλα του πλοίου είναι δεξιόστροφη,
η πυξίδα παρουσιάζει απόκλιση μία μοίρα αριστερά, ταχύτητα πελάγους 14 κόμβοι,
ταχύτητα λιμένος 11 κόμβοι.
Έπαρσης σημαιών (Κράτους, Πλοηγού, σε πολλά λιμάνια ζητάνε και διάφορα
διακριτικά σήματα)
Άφιξης και πρόσδεσης ρυμουλκών. Ένας Ναύτης μου φέρνει από τα ρεμουλκά τα
μπιλιέτα δια υπογραφή. Υπογράφονται και αποστέλλονται μαζί με μπουκάλια ουίσκι.
Έπαρσης σημαίας καραντίνας.
Πλησίον προβλήτας «ΠΡΟΣΟΧΗ» αποφυγή των βίαιων προσκρούσεων.
Πέρας πλαγιοδετήσεως δια της δεξιάς ( Starboard side ) τέσσερις
κάβοι, δύο σπρίνγκ και από δύο κουτούκια πλώρα πρίμα.
Πέρας με την Μηχανή.
Ρυμουλκά ελεύθερα.
Τοποθέτηση ποντικέρες στους κάβους.
Άμεση ετοιμασία σκάλας ακομοδεσίου (Χειραγωγοί, δίκτυ, σωσίβια κουλούρα, φως,
ιβιλάϊ, και όλα καθαρά.)
Μάζεμα σκάλας πλοηγού φύλαξη στην αποθήκη.
Αποκατάσταση οργάνων Γεφύρας και διαφύλαξη κλοπιμαίων ειδών.
Συμπλήρωση του BELL BOOK, από το πέρας ταξιδίου μέχρι το πέρας με
την Μηχανή.
Του Πιλότου η σύζυγος έχει γενέθλια και επιθυμεί ένα ΜΕΤΑΧΑ επτά αστέρων,
τελικά ικανοποιείτε και με δύο κούτες τσιγάρα ``ASSOS`` International.
Ανεβαίνουν στο πλοίο ένας ένας ή όλοι μαζί.
(Ιμμιγκρέσιον, Τελωνείο, Υγειονομείο, Πράκτορες {Ναυλωτών και Πλοιοκτητών},
Σερβέγιορ
{Ναυλωτών,
Παραληπτών}, Στοιβαδόροι, Προμηθευτές, Αντιπρόσωποι
Ναυλωτών,
Αντιπρόσωποι Παραληπτών, Τσιγαράδες, μέχρι και ανεξάρτητοι
Ναυτικοί
που ζητούν εργασία.)
ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ: Σου φέρνουν νέους χάρτες του επόμενου
ταξιδιού
ή νέας έκδοσις, σου φέρνουν Notice to Mariners (Οδηγίες προς Ναυτιλομένους) με αυτές της
οδηγίες οι χάρτες πρέπει να διορθωθούν αμέσως.
Σου
φέρνουν τοπικό νόμισμα, χρήματα δηλαδή, (Πρέπει να μετρηθεί και να φυλαχτεί
καλά ή να μοιρασθεί στο πλήρωμα). Σου φέρνει αλληλογραφία πληρώματος πρέπει να
μοιρασθούν αμέσως !!! Σου δίνει οδηγίες λιμένος, πρόσεξε το ένα πρόσεξε το άλλο
μην κάνετε εκείνο μην κάνετε το άλλο κλπ. Σου δίνει κατάστασης αφίξεων και
αναχωρήσεων αυτών που έρχονται για ναυτολόγηση και αυτούς που
ξεμπαρκάρουν. Σου κάνει γνωστό πότε και με ποιον τρόπο θα παραλάβουμε τρόφιμα,
πετρέλαια, λιπαντικά, φιάλες οξυγόνου και ασετιλίνης, νερά πόσιμο και λάτρας,
μπογιές και εάν έχεις ασθενή πότε θα πάει στο Γιατρό. Ακόμα εάν χρειάζεσαι
επισκευή ηλεκτρονικών οργάνων ή αναγόμωση πυροσβεστήρων κλπ.
καλό ταξίδι
ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
ΝΑΥΛΩΤΩΝ : Σου ζητάνε και κρατούν τα κάτωθι πιστοποιητικά του
πλοίου, Εθνικότητος, Γραμμής φορτώσεως, Εξαρτισμού, Ραδιοτηλεφωνίας, Μυοκτονίας
και άλλα δευτερεύοντα εάν και όποτε χρειαστούν. Παραδίδεται το SEA PROTEST.
Επίσης
παραδίδεται και εγγράφως η επιστολή ετοιμότητος.
Του
δηλώνεις πόσα πετρέλαια έχει το πλοίο (Fuel & Diesel ) πόσα
νερά, πόσα
λιπαντικά,
πόσα περιττά βάρη έχει το πλοίο.
Εκείνος
σου παραδίδει τα Abstracts των
Ναυλωτών και διάφορες άλλες γραπτές οδηγίες νέου ταξιδίου. Σου λέει πότε θα
έλθει ο Σερβέγιορ δια να κοιτάξει την κατάσταση του πλοίου και να κάνει
το ON HIRE.
ΠΡΑΚΤΩΡΕΣ
ΦΟΡΤΩΤΩΝ : Μαζί με τους Στοιβαδόρους σου ζητάνε τουλάχιστον ένα Cargo Plan (Πλάνο
φορτώσεως ή εκφορτώσεως) και με πια σειρά θα γίνει η εκφόρτωση, να ανοιχτούν τ’
αμπάρια γρήγορα διότι από την ελευθεροκοινωνία και μετά θα αρχινά ο χρόνος της
καθυστέρησις εις βάρος των Πλοιοκτητών.
IMMIGRATION : Τους δίνεις καταστάσεις Πληρώματος, ελέγχουν, φυλλάδια
και διαβατήρια, συγκεντρώνουν όλο το πλήρωμα και τους δίνουν αυτοπροσώπως τα
πάσα τους.
ΙΑΤΡΟΣ
: Του δίνεις κατάσταση πληρώματος, Ελέγχει τα ατομικά βιβλιάρια
εμβολίων (Δαμαλισμού, Χολέρας, Κιτρίνου πυρετού), Ελέγχει το πιστοποιητικό
Μυοκτονίας , ελέγχει την καθαριότητα των ψυγείων του πλοίου, των μαγειρείων,
των κοινοχρήστων χώρων να είναι απιλαγμένα από κατσαρίδες και απορρίμματα
ποντικών . Κατόπιν αυτών επιτρέπει την «Ελευθεροκοινωνία» και δίνει εντολή να
κατεβάσουν την σημαία της καραντίνας. Εμείς με την σειρά μας τον φιλοδωρούμε
ανάλογα του τόπου και της ζήτηση της περιοχής.
ΤΕΛΩΝΕΙΟ
: Του δίνουμε καταστάσεις Πληρώματος, Εφοδίων, Τροφίμων,
Υλικών,
Υπαρχόντων πετρελαίων και πετρελαιοειδών, Ελαιοχρωμάτων, Ποτών και τσιγάρων και
κατάσταση χρημάτων του πληρώματος. Με την σειρά τους σφραγίζουν το Τράνζιτο
όπου έχουν εκ των πρότερων συγκεντρωθεί (Φωτογραφικές μηχανές, βιβλία και
ταινίες πορνό, ηλεκτρονικά είδη, επιπλέον τσιγάρα, αρώματα, ποτά, και ότι άλλο
είδος μπορεί να γίνει λαθρεμπόριο). Κάνουν έλεγχο στις καμπίνες του πληρώματος
κατόπιν για πλιάτσικο. Παίρνουν ότι παίρνουν από το πλήρωμα περιμένουν και το
γενναιόδωρο φιλοδώρημα του Πλοιάρχου για να αποχωρίσουν.
ΤΟΠΙΚΕΣ
ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ: Eλέχουν
όλα τα πιστοποιητικά εάν είναι εν ισχύει, το βιβλίο πετρελαίων και το βιβλίο
σκουπιδιών, όλα τα όργανα Γεφύρας και τους φανούς ναυσιπλοΐας, Στο τέλος
παίρνουν τα σχετικά φιλοδωρήματα όπου προσποιούνται ότι δεν ήταν ανάγκη.
Κατά την διάρκεια των ανωτέρων ελέγχων, εγένετο το άνοιγμα των κυτών.
BUNKER’s SURVEY : Ένας εκ των Ανθ/ρχων συνοδεύει τον Σερβέγιορ και
κάνουν καταμέτρηση των δεξαμενών (Έρματος, Πετρελαιοειδών, Λιπαντικών
Νερών
ποσίμου και λάτρας).
Έναρξης εκφορτώσεως με τα μέσα της προβλήτας (Χούφτες)
Προετοιμασία βιβλίων και έγγραφων δια την αλλαγή Ναυτολογίου εις το Ελληνικό
Λιμεναρχείο ή Προξενείο.
Άφιξης νέου πληρώματος προς ναυτολόγηση.
Κατέφθασε ο Νερουλάς. Παραπέμπετε εις τον Υποπ/ρχο.
Άφιξης αντιπροσώπου του Γραφείου στο Πειραιά.
Άφιξης και πρόσδεσης πετρελαιοφορτιγήδος, Προσοχή μεγάλη κατά την διάρκεια της
πλαγιοδέτησης. Πρωτύτερα είχαν σφραγιστεί τα μπούνια, είχε αναρτηθεί η ομάδα
πετρέλευσις, είχαν τεθεί σε λειτουργία οι αντλίες πυρκαγιάς και τέλος εις τους
συνδέσμους είχαν μεταφερθεί πανιά, πριονίδι και φορητοί πυροσβεστήρες.
Συνδέσεις σωλήνων. Ανάρτηση σημαία πετρελεύσεως.
Άφιξης τροφίμων και υλικών (Διαχωρισμός. Κουβέρτας, Μηχανής, Θαλ/λου)
Άφιξης της UNITOR παραδίδονται
οι κενές φιάλες και παραλαμβάνονται αντίστοιχα γεμάτες κρατώντας τους αριθμούς
της κάθε φιάλης. Παράλληλα έναρξης αναγόμωσης πυροσβεστήρων.
Άφιξης του ΤΑΧΙ δια την παραλαβή του ασθενούς προς τον Ιατρόν.
Άφιξης του ΤΑΧΙ δια την μετάβαση του Ανθ/ρχου στο Λιμεναρχείο και του Πλοιάρχου
στον Πρόεδρο των Πρωτοδικών δια την κατάθεση του SEA PROTEST.
Παράδοση χρημάτων του Γραμματικού για προκαταβολές στο
πλήρωμα.
Ξεπληρωμή απολυομένων. Υπογραφή ντοκουμέντων, Αποβίβαση.
Άφιξη τεχνικών του Ραντάρ, παρεδόθησαν στο Ραδιοτηλεγραφητή.
Ερματισμός πλοίου αναλόγως της εκφόρτωσης, Προσοχή στους κάβους.
Καταφθάνει η χαβούζα και δίνονται τα σκουπίδια επί αποδείξει.
Η χούφτα που εργάζεται στο Νο 5 στράβωσε την αμπαρόσκαλα. Επιστολή και απόδοση
στους Στοιβαδόρους εντός 24ώρου.
Πέρας παραλαβής πετρελαίων, μετρήσεις, υπογραφές, σφραγίσεις κάτω η σημαία της
πετρέλευσης αποκαταστάσεις εφοδίων Προσοχή κατά την απομάκρυνση της
πετρελαιοφορτιγίδος.
Πέρας παραλαβής τροφίμων και υλικών. Καταμέτρηση, σφραγίδες στις αποδείξεις
παραλαβής και υπογραφές.
Πέρας αναγόμωση πυροσβεστήρων, Αναθεώρηση πιστοποιητικών.
Επιβίβαση επισκεπτών (Πάσης φύσεως άνθρωποι, ηλικίας και φύλου.)
Υπολογισμός βιαστικός του φορτίου του επόμενου ταξειδίου εδόθησαν νούμερα εις
του Ναυλωτάς.
Αποστολή αλληλογραφίας και έγγραφων δια το κεντρικό Γραφείο.
Επιθεώρηση και έλεγχος ζημιών δια το OFF HIRE του
πλοίου.
Πέρας εκφορτώσεως, επιθεώρηση κενών κυτών και κοινοχρήστων χώρων δια τυχών
λαθρεπιβάτες ή απόκριψει ναρκωτικών ουσιών.
Επέβησαν του πλοίου επικείμενης αναχώρησης : Πράκτορας Χρονοναυλωτών
όπου
μου επιστέφει άπαντα τα ναυτιλιακά έγραφα που είχε παραλάβει επίσης μου
παραδίδει το PORT CLEARANCE. Ταυτόχρονα , (Port Captain, Agents,
Custom
Officers, Immigration, Stevedores etc.) Όλοι
αυτοί που είχαν παρελάσει κατά την άφιξη να πάλι τα ίδια διατυπώσεις των
διατυπώσεων και στο τέλος το καθιερωμένο γενναιόδωρο φιλοδώρημά.
Οδηγίες από τον αντιπρόσωπο των Εφοπλιστών δια τον προγραμματισμό των εργασιών
κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Υπογραφή ντοκουμέντων. Παρουσία των ενδιαφερομένων Πρακτόρων.
Απέβησαν χαρούμενοι άπαντες οι επισκέπτες έχοντας ή μη εργασία!!
Δηλώνετε πέρας ελέγχου δια τυχών λαθρεπιβάτες, και ναρκωτικών ουσιών.
πρόσω ολοταχώς
Έλεγχος και δοκιμές: Μηχανής, Πηδαλίων, Ενδοσυνεννόησης, Φανών και
ηχητικών σημάτων, ηλεκτρονικών και ναυτιλιακών οργάνων καθώς και
πυροσβεστικών
μέσων.
Ερμητική ασφάλιση κυτών επικείμενου ταξιδιού.
Καθαρισμός Γεφύρας.
Επιβίβαση Πλοηγού. (Καπτεν.........)
Αποκατάσταση σκάλας ακομοδεσίου, Πλοίο έτοιμο προς αναχώρηση.
Πλήρωμα χωρίζεται. Πλώρα-Πρίμα.
Άφιξη και πρόσδεση ρυμουλκών. Εισολκής κάβων κατ’ ευθεία εντός των αποθηκών.
Απομάκρυνσης της προβλήτας, χωρίς ζημιά. Ρυμουλκά ελεύθερα. Ειδοποιούμεθα ότι ο
Πλοηγός θα αναχωρήσει με ελικόπτερο (Έτσι γλυτώσαμε την κομπινέσιο )
Άφιξη ελικοπτέρου, κατάλληλος φωτισμός εξειδικευμένο προσωπικό.
Αναχώρηση Πλοηγού,
Προετοιμασία Γεφύρας για την έναρξη ταξιδιού.
FULL AHEAD ,
έναρξη ταξιδίου. Αποστολή τηλεγραφημάτων (Πλοιοκτήτας,
Ναυλωτάς,
Παραλήπτας, Ακτοφυλακή.) Φυλακές συνεχίζοντα.
Εάν νιώθουμε ξεκούραστοι !!! ή έχουμε τον χρόνο !!! παίρνουμε τα σπίτια
μας
με
τον ασύρματο ένα τηλέφωνο και τους λέμε ότι είμαστε καλά και περνάμε ευχάριστα
απλώς να μην στεναχωριούνται.
(Πολλές περιπτώσεις δύναται να παραληφτούν αλλά μπορεί να προστεθούν
περισσότερες
και δυσκολότερες, όπως: Αβαρία πλοίου ή φορτίου, ασθένεια, τραυματισμός ή και
θάνατος Ναυτικού, Πρόσκρουση στην προβλήτα φόρτωσης,
Επιθεώρηση
από ακτοφυλακή, Ρύπανση κατά την πετρέλευση, Επιθεώρηση από των Έλληνα
Λιμενάρχη, Διαρροές από τα τάγκια ερματιμού, ή Σανίταρης.)
Αυτά συμβαίνουν σε κάποιο φορτηγό πλοίο, πιθανόν πολύ περισσότερα σε κάποιο
πετρελαιοφόρο γι` αυτό εάν παρέλειψα κάτι δεν το έκανα εσκεμμένα αλλά δια να
μην θεωρηθούν υπερβολές.
Που θα πάει κάποτε θα συμπληρώσω την υπηρεσία μου και θα βγω στη σύνταξη.
Ειλικρινά δεν λέω ψέματα.
ΙΩΑΝΝ. ΦΡΑΓΚΑΚΗΣ
( M/V ``
GEORGE L ``
Ιωάννης
Φραγκάκης
26/11/96 )
Ενδιαφέρονται όλα αυτά αν και σκέτη ρουτίνα
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorgette Alexopoulou
Να μαθαίνουν οι νέοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΜατίνα.Σ Μυλωνά
ΞΕΝΟΣ πόνος ΞΕΦΕΡΜΑ ...., ακόμα και από αυτούς που πέρασαν απο τον πάγκο τούτο, ίσως τους αγγίζει, για λίγο μόνο, γιατί των ανθρώπων, λείπει απο μέσα τους, ο άνθρωπος, υπάρχουν και εξαιρέσεις φυσικά, γιατί ΘΕΟ έχουν μέσα τους και αφουγκράζονται του διπλανού της ψυχής και της καρδιάς το λάκτισμα το υπαρξιακό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμάρης Μιχάλης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπημένε μου Καπετάν Μιχάλη δεν χορταίνω να σε διαβάζω και να σε ακούω! Πάντα Καλός ο άνεμος στη Ρώτα σου
βικτώρια μαστραντώνη
ΑπάντησηΔιαγραφήΆπαξ και εδώθει ο πρώτος κάβος και μάινα το γκαγκουει ξεκινάει τότε το πανηγύρι. Καλές και γαλήνιες θάλασσες.
Apostolis Dalayiannis