Τρίτη 4 Απριλίου 2023

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

 

 (Νο 97 / 03-04-2023)





Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπουλου

 

          *Αρκετά έχουν ακουστεί και γραφτεί, τις τελευταίες ημέρες, αναφορικά με την εξέλιξη του έργου επέκτασης του αεροδρομίου. Έχουμε πει και άλλοτε ότι, ΄΄τα υστερινά τιμούν τα πρώτα΄΄ και ΄΄μηδένα προ του τέλους μακάριζε΄΄ ! Όσοι επέχαιραν για την έναρξη των εργασιών -εκδίδοντας ενίοτε πομπώδεις και βαρύγδουπες ανακοινώσεις- θα πρέπει να πληροφορήσουν (ασφαλώς πριν τις εθνικές εκλογές) το χιακό κοινό που οφείλεται η καθυστέρηση στην πορεία του έργου. Κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει και αναμένεται !

 

          *Επίσης, το έργο ανέγερσης του δικαστικού μεγάρου, ουδείς γνωρίζει εάν θα συνεχίσει και πότε. Έσπευσαν κάποιοι να μιλήσουν για παράταση στον χρόνο εργασιών, μήνες πριν εκπνεύσει η υπάρχουσα χρονική δέσμευση. Γιατί;

 

          *Μιας και ο λόγος για δρόμους, ξαναθέτω ένα ερώτημα, που έχω και άλλοτε θέσει, δίχως να έχει δοθεί κάποια σαφής απάντηση. Ο νέος δρόμος βορειοδυτικά του αεροδρομίου (επέκταση του οδού Ιωάννου Χρήστου) έχει ολοκληρωθεί. Παρά ταύτα δεν δίνεται πλήρως στην κυκλοφορία. Ουδείς επισήμως γνωρίζει τον λόγο.Τούτο έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελεστούν τα έργα -όπως θα ήθελαν οι αρμόδιοι- βορειοανατολικά του αεροδρομίου (παράκαμψη). Γιατί δεν δίνεται η Ιωάννου Χρήστου στην κυκλοφορία και από τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας; Μήπως, τελικά, συμβαίνει κάτι άλλο; Πότε θα το μάθουμε;

 

          *Δεν ξέρω εάν το έχει αντιληφθεί κανείς αλλά, στη Χίο, φαίνεται έχει πέσει ΄΄κατάρα΄΄ ως προς την υλοποίηση έργων. Όλοι φωνάζουν γιατί δεν γίνονται έργα και όταν πάει να γίνει κάτι όλο και κάποιος θα βρεθεί να τα σαμποτάρει είτε για πολιτικούς λόγους, είτε λόγω μη …επιλογής ή/και ανάδειξης του… στην υλοποίησή τους !!! Αυτά μόνο στη Χίο γίνονται !Ρωτήστε στα γειτονικά νησιά, Λέσβο και Σάμο, γίνονται τέτοια πράγματα ή λύνονται εκ των ένδον για το καλό του τόπου; Πότε θα συνετιστούμε;

 

          *Πάντως, πολλοί εξ ημών δεν είμαστε και άνθρωποι… Ζητάμε τη βολή μας και το μόνο που ξέρουμε είναι να ασκούμε κριτική του καναπέ… Λέμε, λέμε, λέμε, αλλά όταν γίνει κάτι που θα μας ξεβολέψει ή θα πειράξει την τσέπη μας, οι θεωρίες, οι αντιλήψεις περί κοινού καλού, κλπ., πάνε περίπατο… !!! Να αναφέρω ένα απλό παράδειγμα: Στην περιοχή του Κονταρίου- Λευκωνιάς, όπου και εκτελείται ένα μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο, προέβλεψαν οι αρμόδιοι να εισέρχονται τα αυτοκίνητα από την περιοχή του αεροδρομίου (΄΄Θοδώρας΄΄) προς Καρφά και οι επιστρέφοντες από Καρφά προς πόλη να οδεύονται δια της περιοχής Φραγκοβουνίου (΄΄Βουδομάτη΄΄) προς αεροδρόμιο. Ε΄, για πείτε μου, πόσοι οδηγοί το τηρούν; Ελάχιστοι ! Όλοι θέλουν από του ΄΄Τζίμη΄΄ να πάνε προς αεροδρόμιο, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν τουλάχιστον 3 πινακίδες επί 2-3 χιλιόμετρα που αναφέρουν ότι ο δρόμος από εκεί είναι κλειστός για τους οδεύοντες από Καρφά προς πόλη. Μετά τι ζητάτε όλοι δικαιοσύνη, λογική, συναίνεση; Ποιος τηρεί όσα επικαλείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δίκην ρήτορος ή ιεροκήρυκος, αλλά δεν τα τηρεί στη ζωή του; Υποκρισία και φαρισαϊσμός…

 

          *Πολύς λόγος έγινε τις τελευταίες εβδομάδες για την αξιοποίηση του λιμένα Μεστών. Δυστυχώς, ακόμη και σε αυτό το ζήτημα, οι εξελίξεις τρέχουν κι εμείς αμέριμνοι και ατάραχοι απλά τις παρακολουθούμε. Το λιμάνι των Μεστών πρέπει να αξιοποιηθεί και να αποκτήσει την αίγλη που του οφείλουμε (ως κοινωνία που εκμεταλλεύεται θετικά τις φυσικές δυνατότητες του τόπου). Όμως, για να γίνει αυτό θα πρέπει -πρωτίστως- να έχει την υποδομή που πρέπει, ώστε να υποδεχθεί σκάφη-πλοία και κοινό. Όταν δεν υπάρχει ένας κλειστός -στεγασμένος- χώρος αναμονής κοινού, όταν δεν υπάρχει επαρκώς στελεχωμένος λιμενικός σταθμός, χώροι υγιεινής, ακόμη και η διαμόρφωση του χώρου για να μετατραπεί σε ΄΄πύλη Σέγκεν΄΄, μέριμνα για τη διαμόρφωση δρομολογίων σε ΄΄ανθρώπινες΄΄ ώρες, δρομολόγηση λεωφορείων, κλπ, για ποια αξιοποίηση μιλάμε; Εκείνο που και άλλοτε έγραψα από τη στήλη αυτή ήταν το εξής: 1) Τον χειμώνα δυο δρομολόγια την εβδομάδα από Λιμένα Μεστών προς Πειραιά και όλα τα υπόλοιπα από το κεντρικό λιμάνι της Χίου. Το καλοκαίρι μισά μισά και 2) Τα φερτά υλικά και βαριά εμπορεύματα ξεφόρτωμα μόνο στον λιμένα Μεστών όλο το χρόνο. Όλα τα υπόλοιπα είναι για φιλολογικές συζητήσεις, εάν και εφόσον δεν υπάρξουν υποδομές στον χερσαίο χώρο του λιμένα Μεστών και επαρκώς στελεχωμένες Υπηρεσίες. Σε προγενέστερο σημείωμά μου (πριν από 6 μήνες περίπου) ανέφερα λεπτομερώς τι πρέπει να γίνει και από ποιους, ώστε να καταστεί ο λιμένας Μεστών λειτουργικός. Από εκεί και πέρα, υπάρχει βούληση της τοπικής κοινωνίας για κάτι τέτοιο; Ή απλά λέμε πράγματα που μετά δεν κάνουμε; Ιδού το μέγα ερώτημα !!!

 

          *Δεν ξέρω εάν το έχετε παρατηρήσει κι εσείς, αλλά την τελευταία περίοδο έχουν πληθυνθεί οι γέροντες (άνω των 80 ετών) οι οποίοι οδηγούν αυτοκίνητα και δημιουργούν μεγάλη δυσχέρεια στην κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους της πόλης μας. Αντιλαμβάνομαι ότι, όσο τα αντανακλαστικά και οι δυνάμεις ενός ανθρώπου είναι υγιή δεν τίθεται ζήτημα, αλλά όταν δεν είναι -και ο ίδιος δεν το αντιλαμβάνεται- τί συμβαίνει; Δεν θα επεκταθώ γιατί θα στεναχωρηθούμε … Απλά, οι οικείοι (συγγενείς) των ανθρώπων αυτών δεν αντιλαμβάνονται ότι όλα εδώ έχουν αρχή και τέλος; Θα πρέπει να γίνονται ατυχήματα για να σταματά κάποιος να οδηγεί;

 

          *Με ιδιαίτερη χαρά είδαμε ότι, ικανή έκταση γης ενοικιάστηκε από τον Δήμο Χίου και οσονούπω θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης οχημάτων επί της οδού Ριζαρείου, δίδοντας έτσι μια ανάσα στο πρόβλημα εξεύρεσης χώρων στάθμευσης κοντά στο κέντρο της πόλης. Μπράβο στο Δήμο, που το είπε και το έκανε. Ευελπιστούμε μέχρι τα μέσα Ιουνίου να έχει διαμορφωθεί κατάλληλα και δοθεί σε χρήση, όταν και θα ξεκινήσει η θερινή περίοδος και η κυκλοφορία οχημάτων στην πόλη θα αυξηθεί. Επίσης, θεωρούμε αυτονόητο ότι, μετά την παράδοση του χώρου σε χρήση, θα απαγορευθεί αυστηρά η στάθμευση επί της Ριζαρείου, ειδάλλως το όλο εγχείρημα δεν θα έχει κανένα όφελος. Εάν, δηλαδή, φέρνουμε τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, δίχως να απελευθερώνουμε τους ασφυκτικά γεμάτους σήμερα δρόμους της, ποιο το όφελος; Η Ριζαρείου πρέπει να απελευθερωθεί από τα αυτοκίνητα ένθεν και ένθεν.

 

*Μια ακόμη ενέργεια του Δήμου, που μας χαροποίησε, είναι η οικονομική ελάφρυνση που προξένησε η Απόφαση την οποία έλαβε αναφορικά με την απαλλαγή των δημοτικών τελών για τις τρίτεκνες οικογένειες. Πρόκειται για την δικαίωση μιας μακροχρόνιας προσπάθειας του Συλλόγου Τριτέκνων (τόσο στη Χίο όσο και πανελλαδικά από τους αντίστοιχους Συλλόγους) που ενισχύει την τρίτεκνη οικογένεια σε μια περίοδο οικονομικής δυσπραγίας, αλλά και δημογραφικής πτώσης, οπότε οι οικογένειες αποτελούν τα ζωντανά κύτταρα μιας παραπαίουσας κοινωνίας και δίχως αυτά μαραίνεται και πεθαίνει ! 

 

*Τον έπαινο και τα συγχαρητήρια όλων μας αξίζει -πραγματικά- το τμήμα Αιμοδοσίας του ΄΄Σκυλίτσειου΄΄ Νοσοκομείου Χίου για την άοκνη, επιμελή και αποτελεσματική συμβολή του στη συγκέντρωση αίματος για τους χρήζοντες βοηθείας ασθενείς. Διαπιστώνουμε ότι διαρκώς διοργανώνει ημέρες αιμοδοσίας απ΄ άκρου εις άκρον στο νησί μας, όλες τις ημέρες της εβδομάδος. Πρόκειται για μια πολύτιμη, ιερή και αλτρουιστική αποστολή που φέρνουν τα στελέχη του σε πέρας επιτυχώς. Μπράβο σε όλους, καλή συνέχεια ! Για την ιστορία να σημειώσω ότι, κατά την τελευταία αιμοδοσία στον Πολιτιστικό Σύλλογο <<Γεώργιος Βούρος>> Λιβαδίων συγκεντρώθηκαν -σε μόλις λίγες ώρες- τριάντα δύο (32) φιάλες αίματος. Εύγε !

 

*Πολλά ακούστηκαν και γράφτηκαν και για τη σύνθεση του νέου Εφορευτικού Συμβουλίου της Βιβλιοθήκης Χίου <<Κοραής>> (ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας). Εγώ δεν θα σχολιάσω το πως και το γιατί, ούτε θα σταθώ στο εάν ή όχι ορίστηκαν κομματικά στελέχη, διότι και οι προηγούμενες κυβερνήσεις (ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ) όριζαν μέλη της αρεσκείας τους, φίλα προσκείμενα στις παρατάξεις τους, όμως διατηρούσαν και κάποια προσχήματα, κάτι που σήμερα δεν ίσχυσε (παρά τις περί του αντιθέτου δημόσιες δηλώσεις του κ. Πρωθυπουργού). Θα αναφέρω μόνο ότι, είναι πρώτη φορά που συνυπήρξαν τα εξής: 1) Αγνοήθηκε και πάλι (όπως και από την προηγούμενη κυβέρνηση) η τοπική Εκκλησία, που επίδεκαετίες στήριζε τη Βιβλιοθήκη και είχε λόγο (πάντοτε θετικό και εποικοδομητικό) γι΄ αυτή. 2) Δεν υπάρχει στη σύνθεση ούτε ένας φιλόλογος (ή ιστορικός) και 3) Όλα τα μέλη έχουν -προφανώς- υποδειχθεί από συγκεκριμένο πολιτικό γραφείο (και όχι το κυβερνόνκόμμα γενικότερα). Όσο για τις δηλώσεις κάποιων ότι δεν υπήρχαν άνθρωποι να προσφέρουν αμισθί τις υπηρεσίες τους και γι΄αυτό επελέγησαν όσοι επελέγησαν, εδώ …΄΄γελάμε΄΄… !!! Ποιος ερωτήθη και δεν αποκρίθηκε θετικά; Ερωτήθη π.χ. η κα Αθηνά Ζαχαρού- Λουτράρη; Ερωτήθη ο κ. Γρηγόριος Σπανός; Ερωτήθη ο κ. Νικόλαος Στουπάκης; Ερωτήθη η κα Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Ερωτήθη ο κ. Γυμνασιάρχης του πάλαι ποτέ Γυμνασίου Αρρένων; Ερωτήθη ο Σύλλογος Φιλολόγων Χίου; Ερωτήθη ο (φιλόλογος) Μητροπολίτης Χίου; Ερωτήθη έστω ο Σύλλογος Φίλων της Βιβλιοθήκης; Επαναλαμβάνω, δεν τίθεται κάποιο προσωπικό ζήτημα με τα άτομα που επελέγησαν, ούτε θεωρώ κανένα εξ αυτών υποδεέστερο παντός άλλου, όμως -εκ του τρόπου επιλογής- τίθεται πλέον ζήτημα πολιτικής επιλογής. Κάποιοι (εισηγούμενοι και προτείνοντες) δεν έχουν -ως φαίνεται- καλούς συμβουλάτορες, που θα τους προστατεύσουν στο να μην εκτίθενται και προκαλούν !

 

         *Αρκετά είπαμε για σήμερα, σε λίγες ημέρες και πάλι μαζί. Έως τότε υγιαίνετε !-

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου