Η
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΧΙΟΥ ΨΑΡΩΝ
ΚΑΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ Κ. ΜΑΡΚΟ ΤΗΣ ΤΕΛΕΣΗΣ ΓΑΜΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΛΕΤΗ
Είναι
αλήθεια ότι έχει μεγάλη σημασία η κανονικότητα. Η
κανονικότητα σώζει και κατοχυρώνει τα προσχήματα και την ιερότητα των πράξεων
μας.
Μα
τι είναι η ιερότητα ;
Για παράδειγμα ιερότητα
είναι η απόσταση μαθητή - δασκάλου , γιατρού - ασθενούς κ.λ.π.
Ιερότητα
δηλαδή είναι το άθροισμα της δεοντολογίας και των ορίων … Αν
χάσουμε τα όρια χάνεται η ιερότητα και εκφυλίζεται η κανονικότητα.
Ποιος
όμως ορίζει τα κριτήρια της δεοντολογίας …
Κατά
τη γνώμη μου το τρίπτυχο
παράδοση - αυθεντικότητα – ταυτότητα.
παράδοση - αυθεντικότητα – ταυτότητα.
Στο τρίπτυχο αυτό αν
αφαιρεθεί ένα από τα στοιχεία του τότε αναιρούνται και τα άλλα δύο … Ίσως ο μητροπολίτης Χίου
Ψαρών και Οινουσών κ. Μάρκος απαγορεύοντας την τέλεση γάμου και βάπτισης σε μια
μόνο τελετή … προσπαθεί να επανακαθιερώσει την κανονικότητα όχι μόνο στα
μυστήρια της εκκλησίας αλλά και σε πολλά άλλα που έχει ξεπέσει η κοινωνία
μας.
Προσπαθεί ίσως να σώσει όλα
εκείνα τα προσχήματα και τις αξίες που αυτά στηρίζουν τα οποία διαβρώθηκαν στο πέρασμα του χρόνου και έπεσαν …
Για παράδειγμα τα μυστήρια
του γάμου και του βαπτίσματος στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν χάσει το
βάθος και την ουσία τους και έχουν μείνει στον τύπο στην υπερβολή των
στολισμών και άλλων εκδηλώσεων με πολλά έξοδα και σπατάλες μεγάλη παραγωγή πλαστικών σκουπιδιών κ.λ.π.
Κι αυτά είναι λίγο πολύ
γνωστά σε όλους μας…
Και την ίδια στιγμή η
κοινωνία μας είναι γεμάτη με πρόσωπα της ανάγκης της στέρησης του πόνου
της φτώχειας της απορίας … κ.λ.π.
Εύχομαι ο λόγος του
Μητροπολίτη μας να είναι πειστικός και ευρύς για να μας αγκαλιάσει να μας
εμπνεύσει και να μας πείσει εν τέλει … για το καλό της κοινωνίας μας και το
μέλλον το δικό μας αλλά και των παιδιών μας
Μανώλης Φύσσας
Σχετικά με την τέλεση των μυστηρίων βάφτισης-γάμου δεν πήρε θέση. Οσο για την ακοινωνησία είπε πως ουδέποτε αναφέρθηκε!. Πιστεύω πως ο Μητροπολίτης μας είναι σπουδαίος ποιμενάρχης κι αν τον αφήσουν θα προβεί σε σωστές κινήσεις...είθε!
ΑπάντησηΔιαγραφήDepy Tsourou-Patrikiadi
Από τη στιγμή που η κανονικότητα αντικατατάθηκε από την κοινωνικότητα χάνομε το λογαριασμό. Και για να εξηγούμαι, τόσο ο γάμος όσο και η βάφτιση για το γούστο και την επίδειξη γίνονται. Ποιός νονός - πνευματικός πατέρας ξέρει και απαγγέλει το "πιστεύω"; γραμμένο του το δίνουνε κι αυτός το συλλαβίζει. Ποιός γάμος γίνεται για το μυστήριο της ένωνης των δύο εις σάρκαν μία; Για τα φουστάνια και το τζέρτζελο της επίδειξης γίνονται όλα. Κατά τα άλλα ας μη γίνεται χώρος κοσμικής σύναξης η εκκλησιά, πρώτα, κι ύστερα ας βάλουνε τους κανόνες οι λειτουργοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΙΣΟΠΕΔΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ............ΕΔΩ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΕΓΙΝΕ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ
Διαγραφή