Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ... ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ

 





« Στην ναυτομάνα Χίο πήραν το δικαίωμα του φτηνού εισιτηρίου για τους συνταξιούχους ναυτικούς.  Έκαναν τα εισιτήρια ακριβά λες και ταξιδεύεις με αεροπλάνο....
Και τώρα μας λένε ότι το λιμάνι είναι επικίνδυνο  …»


Σε όλα τα μέρη του κόσμου τα λιμάνια έχουν στην πλειοψηφία τους αδύνατα σημεία.

Αυτά αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση υπεύθυνα με τεχνικές και τρόπους που εκτελούν έμπειροι ταλαντούχοι και άξιοι πλοίαρχοι και πληρώματα ...
Η ελληνική ναυτιλία έτσι θέριεψε από τις ικανότητες το ταλέντο (ναυτοσύνη) και την μεθοδικότητα των ανθρώπων της κάτω από αντίξοες συνθήκες...


Και τώρα ξαφνικά τέλειωσαν οι έμπειροι πλοίαρχοι και ναυτικοί και ανακαλύψαμε πως το λιμάνι είναι επικίνδυνο ...

 
Μου θυμίζετε μια προσωπική μου περιπέτεια ...
Ξεμπαρκάρισα από την Βραζιλία μέσω Ρώμης

Όταν έφτασα στη Ρώμη είχε δυο ώρες που έληξε το διαβατήριο μου ..Έπεσα στην περίπτωση μιας υπαλλήλου η οποία μου είπε, «δεν σας γνωρίζω έχει λήξει το διαβατήριο σας»

Ανοίγω τότε την τσάντα μου και  δείχνω το ναυτικό μου φυλλάδιο που δεν λήγει ποτέ και το δίπλωμα μου του Α μηχανικού…

Μου απάντησε «δεν σας γνωρίζω» 

Δηλαδή της απάντησα αν ήμουν εδώ  δυο ώρες νωρίτερα θα με γνωρίζατε ;; 


Ευτυχώς βρέθηκε ένας έμπειρος υπάλληλος ο οποίος μου χαμογέλασε την έβαλε στην άκρη σφράγισε το διαβατήριο έβαλε μια σημείωση που προβλέπεται για αυτές τις περιπτώσεις και συνέχισα το ταξίδι μου ...
Το ίδιο ισχύει ( κατ' αναλογία  ) και με την περίπτωση του λιμανιού.
Κάποια χαριτωμένη εμμονή ευθυνοφοβίας ξαφνικά αναιρεί την πεπατημένη δεκαετιών και λέει αβίαστα
«πονάει κεφάλι ;; κόψει κεφάλι»


Μόνο που εμείς οι Χιώτες που επί δεκαετίες υπήρξαμε οι καλύτεροι ναυτικοί του κόσμου χαμογελάμε και λέμε ...


Κύριοι υπάρχουν ικανοί ναυτικοί και πλοίαρχοι υπάρχουν λύσεις και προϋποθέσεις κατά περίπτωση
Καλέσετε  κανένα δυο καλούς καπετάνιους και άλλους ειδικούς και δώστε λύσεις ...


Οι λύσεις είναι κάτι δύσκολο, γιατί θέλουν πείρα γνώση και ζόρι και η εξεύρεση τους είναι σαν την γέννα … πονάνε ...


Δεν θέλετε να πονέσετε από ότι φαίνεται

Μα το πιο θλιβερό  απ’ όλα που σας καταδικάζει είναι, … ότι πήρατε ξαφνικά μια απόφαση  για το λιμάνι χωρίς κανένα κοινωνικό κριτήριο ….. για τους δύστυχους κατοίκους του νησιού ... 

Κι αυτό κατά την ταπεινή μου γνώμη ενδέχεται μεταξύ άλλων  να είναι και ύποπτο






 

 







ΜΑΝΩΛΗΣ  ΦΥΣΣΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου