Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

 

 (Νο 76/ 24-08-2022)

Του Γιώργου Φωτ. Παπαδόπου







          *Το μείζον ζήτημα των ημερών, στον τόπο, είναι η στελέχωση του ΕΚΑΒ, με δεύτερη βάρδια επανδρωμένου ασθενοφόρου κατά τις καθημερινές, απογευματινές και βραδινές ώρες, αλλά και τις αργίες καθ΄ολοκληρίαν. Για μια ακόμη φορά ο Υπουργός Υγείας φαίνεται να ενέπαιξε τον χιώτικο λαό όταν, κατά την (κομματική) επίσκεψή του στο νησί μας, στις αρχές Ιουνίου, δεσμεύτηκε ότι, μέχρι τέλος Ιουνίου το ζήτημα θα τακτοποιείτο. Την άλλη εβδομάδα έχουμε Σεπτέμβρη και ουδεμία εξέλιξη υπήρξε από πλευράς Υπουργείου.

          Επί δε τούτοις, τα ΄΄κροκοδείλια΄΄ δάκρυα δεν καταξιώνουν τον διαμαρτυρόμενο ΄΄κλαίοντα΄΄ ιθύνοντα, ότι δήθεν εξεμάνη που δεν έχει ακόμη τακτοποιηθεί το όλο θέμα !Όποιος βλέπει ότι δεν εισακούεται ή εμπαίζεται, παραιτείται και φεύγει, δεν ψάχνει άλλοθι για την απραξία άλλων …

          Πόσοι θάνατοι συμπολιτών μας πρέπει να καταγραφούν για να ΄΄ξυπνήσει΄΄ κάποιος αρμόδιος; Ας το θυμηθεί αυτό ο λαός όταν έλθει η κατάλληλη ώρα !

 

          *Κατά παρόμοιο τρόπο αντιμετωπίζονται οι νησιώτες εν γένει, αναφορικά με την καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Τον επόμενο μήνα συμπληρώνεται σχεδόν χρόνος για την περίοδο καταβολής του. Τι ακριβώς συμβαίνει; Ο αρμόδιος Υπουργός (Ναυτιλίας) είχε δεσμευτεί στις αρχές Ιουλίου ότι, τέλος Ιουλίου θα καταβληθεί. Βρισκόμαστε τέλος Αυγούστου και μέχρι σήμερα δεν γνωρίζουμε τι μέλλει γενέσθαι ! Καλόν είναι, όταν ανακοινώνεται ή εξαγγέλλεται κάτι από επίσημα χείλη (είτε κυβερνητικά, είτε επιτελικά, είτε αυτοδιοικητικά), να υλοποιείται, μάλιστα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Διαφορετικά, η εναργής καθυστέρηση εκτός ότι προκαλεί κοινωνική αναταραχή, δεν ικανοποιεί το κοινό αίσθημα ακόμη και εάν πραγματοποιηθεί το όλο εγχείρημα, μιας και η υλοποίησή του θα θεωρηθεί -πλέον- ως <<Πύρρειος>>νίκη !!!

 

          *Με χαρά δέχθηκαν οι κάτοικοι της πολυσύχναστης οδού Καραμανή (στο Βαρβάσι, πλησίον του <<Φάρου>> Βαρβασίου) τη δημιουργία ενός νέου χώρου στάθμευσης, από το Δήμο Χίου, για την εξυπηρέτηση των περιοίκων και επισκεπτών της περιοχής. Ο Δήμος, τα τελευταία δυο χρόνια, έχει διαμορφώσει πολλούς υπαίθριους χώρους -σε συνοικίες της πόλης- σε χώρους στάθμευσης, δίνοντας μια νότα κυκλοφοριακής ανακούφισης. Μπράβο ! Μακάρι να συνεχιστεί η προσπάθεια αυτή !

 

          *Τις τελευταίες ημέρες λάβαμε δύο προσκλήσεις για τις παρουσιάσεις βιβλίων και την πραγματοποίηση βιωματικών δράσεων. Πρόκειται για δυο εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα στις 24ης Αυγούστου:Η πρώτη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη <<Κοραής>>. Μια εκδήλωση για παιδιά με αφηγήσεις, δραστηριότητες και παιχνίδια με θέμα <<Η οικογένεια Κανάρη και η Χίος>>, μέσα από το βιβλίο <<Δύο φορές το ΄21>> (από τις εκδόσεις <<Εν Πλώ>>), με συγγραφείς την Αγγελική Μαστρομιχαλάκη και τον Παντελή Ζούρα. Την εκδήλωση συντόνισαν οι συγγραφείς και η Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Ειρήνη Δημοπούλου. Να προμηθευτείτε το βιβλίο αυτό για τα παιδιά σας, είναι εξαιρετικό. Το πήρα για τα παιδιά μου,ωφελήθηκαν πολύ !

Η δεύτερη στον υπαίθριο χώρο τουξενοδοχείου<<AgoraResidence>> (Απλωταριάς 48), όπου έγινε η παρουσίαση των δύο βιβλίων της συμπολίτισσάς μας Κατερίνας Σβύνου με τίτλους <<Πρέζα Ζωής>> και <<Πόνος Άφιλτρος>> αντίστοιχα, από τις Χιακές εκδόσεις <<Άλφα Πι>>. Την παρουσίαση έκαμε η συγγραφέας των βιβλίων, τον συντονισμό της είχε η Αρετή Παληού, ενώ αποσπάσματα διάβασεη εκπαιδευτικός Στέλλα Λουκάκη, Δ/ντρια του Δημοτικού Σχολείου Καλλιμασιάς.  Πολύ ωραία !

 

*Τις τελευταίες ημέρες εμβρόντητος ο Ελληνικός λαός είδε στα δελτία ειδήσεων τις τελετές ΄΄εξορκισμών΄΄ που πραγματοποιεί παράνομα (δίχως άδεια για τέτοιου είδους δράση σε δημόσιο χώρο) γνωστή αίρεση, στην πλατεία Αριστοτέλους, στη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια οι κάθε είδους ψυχοπάθειες έχουν κατακλύσει τις ψυχές των ανθρώπων, οι οποίοι μολονότι προσπαθούν να βρουν διέξοδο στα προβλήματά τους, καταλήγουν ενίοτε σε παραθρησκευτικές ομάδες και αιρετικές οργανώσεις και δοξασίες. Μια έχουμε τη γιόγκα, μια τα ινδουιστικά κατάλοιπα που εισέρχονται στο χώρο της γυμναστικής, μια τους δήθεν εξορκισμούς, κλπ. Για να κάνεις εξορκισμό, δηλαδή να αναπέμψεις ευχή στον Θεό να απαλλάξει έναν άνθρωπο από δαιμονικές δυνάμεις, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι ο άνθρωπος αυτός έχει επήρεια <<πνευμάτων ακαθάρτων>> και όχι να είναι ψυχικά ασθενής.Στην τελευταία περίπτωση (όπου και η συντριπτική πλειοψηφία των προσερχομένων στις ΄΄τελετές΄΄ αυτές) η αρμοδιότητα αντιμετώπισης του φαινομένου έγκειται στην ιατρική επιστήμη (Ψυχίατρος), όχι στηΛειτουργική Εκκλησιολογία. Η Εκκλησία οφείλει να προσεύχεται για όλους αυτούς, να τους παρηγορεί, να τους ενισχύει και να τους οδηγεί στους αρμόδιους Ιατρούς για τα περαιτέρω. Και την ιατρική επιστήμη ο Θεός την χάρισε στους ανθρώπους, για να ευεργετείται ο άνθρωπος, όχι να τον θανατώνει, ούτε για να διαστρέφει τη φύση που είναι δημιούργημα (κτίσμα) του Θεού. Παραθέτω, κατωτέρω το 38ο κεφάλαιο της Σοφίας Σειράχ (Βιβλίο της Αγίας Γραφής- Παλαιά Διαθήκη) όπου μιλά ο Θεός για τον ιατρό και το έργο του:




ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ

κεφ. λη΄(38), στίχοι 1-15

στ. 1  Τίμα ἰατρὸν πρὸς τὰς χρείας αὐτοῦ τιμαῖς αὐτοῦ, καὶ γὰρ αὐτὸν ἔκτισε Κύριος·

Τίμα τον ιατρό, όπως του αρμόζει, έχων άλλωστε υπ' όψιν σου τας υπηρεσίας του εις τας ανάγκας σου, διότι ο Κύριος έκαμε αυτόν.

στ. 2  Παρὰ γὰρ Ὑψίστου ἐστὶν ἴασις, καὶ παρὰ βασιλέως λήψεται δόμα.

Από τον Ύψιστο Θεό προέρχεται η θεραπεία, που δίδει ο ιατρός, ο οποίος και από τους βασιλείς ακόμη θα λάβει δώρα δια την ιατρική του επιστήμη.

στ. 3  Επιστήμη ιατρού ἀνυψώσει κεφαλὴν αὐτοῦ, καὶ ἔναντι μεγιστάνων θαυμασθήσεται.

             Η ιατρική επιστήμη θα αναδείξει τον ιατρό· και ενώπιον επισήμων ανθρώπων θα αποκτήσειδόξα.

στ. 4  Κύριος ἔκτισεν ἐκ γῆς φάρμακα, καὶ ἀνὴρ φρόνιμος οὐ προσοχθιεῖ αὐτοῖς.

             Ο Κύριοςόρισε να φυτρώνουν φαρμακευτικά βότανα από την γη, ο δε φρόνιμος άνθρωπος δεν τα αποστρέφεται.

στ. 5  Οὐκ ἀπὸ ξύλου ἐγλυκάνθη ὕδωρ εἰς τὸ γνωσθῆναι τὴν ἰσχὺν αὐτοῦ;

               Τα πικρά ύδατα της Μερράς δεν εγλυκάνθησαν δια του Μωϋσέως με ένα ξύλο, δια να φανεί έτσι η δύναμις και αυτού του ξύλου;

στ. 6  Καὶ αὐτὸς ἔδωκεν ἀνθρώποις ἐπιστήμην ἐνδοξάζεσθαι ἐν τοῖς  θαυμασίοις αὐτοῦ·

Ο ίδιος ο Θεός έδωκεν στους ανθρώπους την ιατρικήεπιστήμη, ώστε να δοξάζεται με τα θαυμαστά αυτού έργα.

στ. 7  Έν αὐτοῖς ἐθεράπευσε καὶ ἦρε τὸν πόνον αὐτοῦ,

             Δια των ιατρών και των φαρμάκων θεραπεύει ο Θεός και αφαιρεί τας ενοχλήσστου ασθενούς.

στ. 8  Μυρεψὸς ἐν τούτοις ποιήσει μεῖγμα, καὶ οὐ μὴ συντελέσῃ ἔργα αὐτοῦ, καὶ εἰρήνη παρ᾿ αὐτοῦ ἐστιν ἐπὶ προσώπου τῆς γῆς. -

                Ο φαρμακοποιός δια των διαφόρων βοτάνων κατασκευάζει φαρμακευτική σύνθεση και είναι ατελείωτα τα φαρμακευτικά του παρασκευάσματα, ώστε να έρχεται η θεραπεία και η γαλήνη από το φάρμακο του εις όλους τους ασθενείς της οικουμένης.

στ. 9   Τέκνον, ἐν ἀρρωστήματί σου μὴ παράβλεπε, ἀλλ᾿ εὖξαι Κυρίῳ, καὶ αὐτὸς ἰάσεταί σε.

                Τέκνον μου, όταν αρρωστήσεις μη αδιαφορήσεις δια τον ιατρό και τα φάρμακα. Συγχρόνως όμως παρακάλεσε και τον Κύριον· και αυτός θα σε θεραπεύσει.

στ. 10  Άπόστησον πλημμέλειαν καὶ εὔθυνον χεῖρας, καὶ ἀπὸ πάσης ἁμαρτίας καθάρισον καρδίαν.

                Απαρνήσου και απομάκρυνε από σε κάθε αμαρτία· έχε καθαρά τα χέρια σου ενώπιον του Θεού και καθάρισε την καρδία σου από κάθε αμαρτία.

στ. 11 Δὸς εὐωδίαν καὶ μνημόσυνον σεμιδάλεως καὶ λίπανον προσφορὰν ὡς μὴ ὑπάρχων.

              Πρόσφερε ευώδες θυμίαμα, και αναμνηστική παρά τώ Θεώ δια σε αναίμακτοθυσία σημιγδαλιού. Πρόσφερε δε πλούσιες τις προσφορές σου ως εάν δεν πρόκειται να υπάρξεις πλέον εις την γη.

στ. 12  Καὶ ἰατρῷ δὸς τόπον, καὶ γὰρ αὐτὸν ἔκτισε Κύριος, καὶ μὴ   ἀποστήτω σου, καὶ γὰρ αὐτοῦ χρεία.

Να προσφύγεις δε κατόπιν και στον ιατρό, διότι ο Θεός τον δημιούργησε και τον ανέδειξε. Μη τον απομακρύνεις από κοντά σου, διότι έχεις την ανάγκην του.

στ. 13  Έστι καιρὸς ὅτε καὶ ἐν χερσὶν αὐτῶν εὐοδία·

                Πολλές φορές η θεραπεία της ασθενείας και η κατευόδωση της υγείας είναι στα χέρια των ιατρών,

στ. 14  Καὶ γὰρ αὐτοὶ Κυρίου δεηθήσονται, ἵνα εὐοδώσῃ αὐτοῖς ἀνάπαυσιν καὶ ἴασιν χάριν ἐμβιώσεως.

                 Διότι και αυτοί με την σειράν των προσεύχονται προς τον Κύριον, να κατευοδώσει τις προσπάθειες των και να επιτύχουν ελάφρυνση και θεραπεία της νόσου για την συνέχεια της ζωής.

στ. 15   Ό ἁμαρτάνων ἔναντι τοῦ ποιήσαντος αὐτὸν ἐμπέσοι εἰς χεῖρας ἰατροῦ.

                Μάθε δε και τούτο, ότι εκείνος ο οποίος αμαρτάνει ενώπιον του Δημιουργού του, θα ασθενήσει και θα περιέλθει εις τα χέρια του ιατρού.

 

*Η στήλη μπορεί να απαντά σε όποιες απορίες έχετε γύρω από θεολογικάερωτήματα. Δεν έχετε παρά να μας στείλετε ένα mail (geofotpapchi@yahoo.gr) κι εμείς θα απαντάμε στις ερωτήσεις και απορίες σας μέσα από εδώ. Σε λίγες ημέρες και πάλι κοντά σας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου